بخشودگی 2 ماهه عوارض کسب و پیشه در پی شیوع کرونا در زرین شهر

شهردار زرین شهر گفت: اصناف در صحنه های مختلف یاری رسان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند از این رو در راستای حمایت از مشاغل ، اصناف و کسبه بازار لایحه بخشودگی 2 ماهه عوارض کسب و پیشه در سال 1399 به شورای اسلامی زرین شهر تقدیم شد.

میثم محمدی با بیان اینکه امروز شهرداری های شهرهای ایران همچون دوران دفاع مقدس به میدان آمده اند تا به وظیفه خدمات رسانی شایسته به مردم وظیفه عمل کنند، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا روح و جسم شهروندان را نشانه رفت از این رو طی روزهای گذشته تدابیر لازم در خصوص گندزدایی و ضدعفونی اماکن پرتردد زرین شهر اتخاذ شد و برنامه ریزی های لازم درخصوص پاکسازی اماکن عمومی، فروشگاه‌های پرتردد، ایستگاه‌های اتوبوس، محل‌های اسکان کارگری، سرویس‌های عمومی، مبلمان شهری و... به صورت روزانه تا عبور از این وضعیت اتخاذ شده است.
وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نگرانی شهروندان از ابتلاء به این بیماری، مجموعه مدیریت شهری در همه حوزه‌ها به‌ویژه حوزه‌های خدماتی اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داده و کلیه پرسنل خدمات شهری در آماده باش کامل به سر می برند تا خدشه‌ای به روند خدمت‌رسانی به شهروندان ایجاد نشود.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: مواد ضدعفونی کننده ای که برای گندزدایی شهر مورد استفاده قرار می گیرد هیچ خطری برای شهروندان به همراه نخواهد داشت چراکه عناصر تشکیل‌دهنده مواد ضدعفونی کننده که تیم اجرایی شهرداری زرین شهر از آن استفاده می‌کند، طبق دستور مرکز بهداشت تهیه شده است.
وی عنوان کرد: شهرداری زرین شهر براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت مقابله و مهار ویروس کرونا عملیات گسترده ضدعفونی کردن معابر و پرتردد شهری را به صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهد اما نیاز است شهروندان از ترددهای غیر ضروری در سطح معابر و محلات در این ایام خودداری کنند تا با سرعت هرچه بیشتر از این بحران به سلامت عبور کنیم.
محمدی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا علاوه بر تبعات منفی اجتماعی و بهداشتی، باعث رکود قابل توجه در کسب و کار اصناف مختلف شده است، بیان کرد: طی روزهای اخیر شاهد هستیم که سایه ترس از ابتلا به ویروس کرونا موجب کاهش مراجعه مردم به بازار و در نتیجه رکود سنگین کسب و کار اصناف گردیده و این موضوع موجب نگرانی جامعه اصناف شده است.
وی با تاکید بر حمایت از اصناف و بازاریان در شرایط حاکم بر بازار به دلیل شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: اصناف در صحنه های مختلف همواره یاری رسان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند و امروز بازاریان زرین شهر نیز همچون سایر شهرهای کشور با رکود در خرید و فروش مواجه شده است از این رو باید در حد توان از این قشر حمایت کرد.
شهردارزرین شهر یادآور شد: در راستای حمایت از مشاغل ، اصناف، کسبه و بازاریان زرین شهر لایحه بخشودگی 2 ماهه عوارض کسب و پیشه در سال 1399 به شورای اسلامی شهر تقدیم شد تا در نزدیکی سال جدید شور، نشاط و تازگی به کسبه و بازاریان این شهر تزریق شود.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش آمده و به منظو کمک به کسبه و اصناف،انتظار می رود صاحبان املاک نیز در خصوص اخذ کرایه از مستاجران نگاهی متفاوت داشته باشند تا به واسطه زیان کسادی بازار این روزها گره ای از مشکلات این قشر تاثیرگذار به دلیل رکود بازار گشوده شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار