تازه‌ترین آمار شیوع کرونا در ایران و جهان/ ۷۹۲ مبتلا در اصفهان

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، ۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان اصفهان (مجموع علوم پزشکی اصفهان و کاشان) در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

نخستین روزهای اسفندماه در ایران با شناسایی اولین نمونه های مبتلا به کرونا در قم آغاز شد و تا ظهر امروز (بیست و دوم اسفند) بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در کل استان اصفهان با شناسایی ۴ نمونه جدید ابتلا به کرونا تعداد کل مبتلایان به ۷۹۲ نفر رسید.
کیانوش جهانپور - سخنگوی وزارت بهداشت، اعلام کرد: کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۱۰ هزار و ۷۵ نفر رسید و متاسفانه ۴۲۹ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. خوشبختانه تا کنون ۳۲۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند.
به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، میانگین سنی بستری شدگان بیماری کووید- ۱۹ در ایران، بیش از ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.
اولین نمونه مثبت کرونا در اصفهان (دوشنبه- پنجم اسفند) اعلام شد. علاوه بر اصفهان، ۱۵ شهرستان دیگر اصفهان نیز درگیر این بیماری هستند که سن مبتلایان به این بیماری ۵۸ سال است.
کرونا ویروس از دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع پیدا کرد و بر اساس آمار سایت "worldometers" تاکنون کرونا ۱۲۶ هزار و ۶۳۱ نفر را در ۱۲۴ کشور دنیا درگیر کرده و ۴۶۳۷ نفر جان خود را از دست داده‌ و ۶۸ هزار و ۳۱۹ نفر بهبود یافته‌اند.
کووید- ۱۹ ویروسی است که دستگاه تنفسی را نشانه می گیرد، این بیماری قابل پیشگیری است. برای پیشگیری از آن باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان جمعیت پرهیز شود، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری کنار گذاشته شود. شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار