حمایت همه جانبه شورای شهر از شهرداری برای عبور از اپیدمی کرونا

نائب رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: برای سالم سازی محیط‌های شهری در شرایط اپیدمی کرونا شورای اسلامی زرین شهر قطعا چنانچه لایحه ای از سوی شهرداری دریافت کند با نگاهی متفاوت آن را به تصویب خواهند رساند تا دست شهرداری در این باره باز باشد و بتواند اقدامات مورد نیاز در این حوزه را با قدرت هرچه بیشتر به سرانجام برساند.

ژاله مبشری با اشاره به اقدامات کنترلی انجام گرفته در زرین شهر برای مقابله با شیوع بیماری کرونا اظهار کرد:طی روزهای اخیر با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی مدیریت شهری زرین شهر تمام اماکن عمومی شامل ترمینال‌، پارک‌ها و وسایل بازی و بدنسازی، سرویس‌های بهداشتی و معابر و مسیرها توسط در چندین نوبت ضد عفونی و گندزدایی شده و قطعا این روند تا پایان بحران پیش رو تداوم خواهد داشت.
وی افزود: برای سالم سازی محیط‌های شهری در شرایط اپیدمی کرونا شورای اسلامی زرین شهر قطعا چنانچه لایحه ای از سوی شهرداری دریافت کند با نگاهی متفاوت آن را به تصویب خواهند رساند تا دست شهرداری در این باره باز باشد و بتواند اقدامات مورد نیاز در این حوزه را با قدرت هرچه بیشتر به سرانجام برساند.
نائب رئیس شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا همه باید متحد شویم و شهروندان رعایت توصیه قرنطینه خانگی را جدی بگیرند، تصریح کرد: وضعیت انتشار ویروس کرونا در شرایط حاد قرار دارد و اگر وضعیت انتقال را در چهار گزینه سفید، زرد، نارنجی و قرمز در نظر بگیریم لنجان در شرایط فعلی در وضعیت نارنجی قرار دارد و لازم است که شهروندان بیش از هر زمان دیگر با قرنطینه خانگی از خود مراقبت کنند.
وی ادامه داد: براساس آمار و شواهد متاسفانه آنگونه که باید برخی شهروندان موضوع اپیدمی کرونا و خطرات ناشی از ان راجدی نگرفته اند و علی رغم تمام توصیه‌ها شاهد حضور مردم در خیابان ها، معابر و بازارها هستیم و این درحالیست که انتظار می رفت شهروندان پیشروتر از مسئولان گام برداشته و متعهدانه قرنطینه خانگی را برای حفظ سلامت خود و اطرافینشان اجرایی کنند.
مبشری بیان کرد: با توجه به گردشگر پذیر بودن شهرستان لنجان امروز یکی از مطالبات جدی بسیاری از شهروندان جلوگیری از ورود مسافران به شهرهای مختلف این شهرستان بوده و انتظار می رود مسئولان ارشد استان و شهرستان نسبت به این مهم اهتمام ورزند.
وی با اشاره به مفاد اصل سی و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد:با توجه به قوانین موجود قطعا نمی‌توان شهروندان را از سکونت در محلی منع یا به سکونت در محلی اجبار کرد از طرفی قانون جامعی در موقع شیوع بیماری‌های همه‌گیر برای قرنطینه شهرها وجود ندارد از این رو انتظار می رود شهروندان به موضوع قرنطینه خانگی نگاهی ویژه داشته باشند.
نائب رئیس شورای اسلامی زرین شهر خواستار کنترل ورودی های زرین شهر شد و گفت: انتظار می رود همه نهادها، و دستگاه ها به تمام توان به میدان آمده و در کنار مدیریت شهری، شبکه بهداشت و... آیتم‌های سلامتی افراد شامل تب و دیگر موارد سلامت را در ورودی‌های شهر مورد پایش و کنترل قرار دهند تا دغدغه شهروندان در خصوص شیوع این بیماری کاهش یابد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار