شهرداری زرین شهر، شهرداری برتر استان در عملکرد نهایی اعتبارات تملک ، بدهی و مطالبات 1397

بنابر اعلام اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان، شهرداری زرین شهر با کسب 99 امتیاز رتبه برتر در بین شهرداری های استان اصفهان را در عملکرد نهایی اعتبارات تملک ، بدهی و مطالبات در سال 1397 به خود اختصاص داد.

علیرضا سودایی معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین شهر اظهار کرد: ارائه صورت‌حساب عملکرد سالانه توسط نهادهای عمومی غیر دولتی اتفاقی است که هر سال و با توجه به اجرای اصل قانون اساسی جمهوری‌اسلامی‌ایران و با عنایت به ماده 103 قانون محاسبات کشور اتفاق می‌افتد .

وی با بیان اینکه یکی از معضلاتی که طی سالیان اخیر گریبان‌گیر شهرداری ها بوده موضوع بدهی‌ها و مطالبات انان بوده است، افزود: سامانه "مدیریت اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دولت" با هدف احصاء و گزارش اطلاعات بدهی ها و مطالبات دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی سراسر کشور و در راستای انجام تکالیف قانونی مندرج در بند "الف" ماده "یک" قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظم مالی کشور و ماده سه آیین نامه اجرایی آن ایجاد گردید .

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین‌شهر تصریح کرد:ثبت اطلاعات در این سامانه سبب شد تا تصویر شفافی از میزان بدهی‌ها و مطالبات دولتی ایجاد شود که براساس آن امکان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی نیز به وجود می آید .

وی ادامه داد: منابع شهرداری ها از محل منابع بودجه‌ای و وظایف حاکمیتی تفویض شده تامین می شود که متعلق به عموم است از این رو شهرداری ها مشمول پاسخگویی و گزارشگری مالی بخش عمومی هستند و باید گزارش‌های لازم درخصوص نحوه تامین و مصرف منابع خود را ارائه کنند .

سودایی اضافه کرد: البته وظیفه تهیه گزارش بدهی‌ها و مطالبات طبق قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به وزارت امور اقتصادی و دارایی بعنوان متولی امور مالی کشور محول شده است، از این رو شهرداری زرین شهر در دوره پنجم مدیریت شهری تلاش کرد براساس بخشنامه های ابلاغ شده اطلاعات خود را در سامانه "سماد" به ثبت برساند .

وی با بیان اینکه شهرداری زرین شهر پیگیری‌های مستمری را برای دریافت کامل اطلاعات و ارائه به‌موقع گزارش‌ها انجام داده است تا چالش‌های پیش روی مدیریت شهری را در این حوزه مرتفع سازد، عنوان کرد: با ثبت بدهی و مطالبات نهادی چون شهرداری در این سامانه، این ظرفیت به وجود خواهد آمد که بر مبنای اوراق تسویه خزانه و بر اساس اطلاعات موجود در سامانه سماد، فرآیند تسویه و تهاترها سریع تر انجام شود و استعلامات کاغذی نیز از میان برداشته خواهد شد .

سودایی بیان کرد: نباید فراموش کرد ثبت اطلاعات در سامانه "سماد" به منزله تأیید دستگاه اجرایی تلقی می شود و بر آن مبنا اوراق تسویه خزانه صادر می شود؛ برهمین اساس به سمت برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی برای پرسنل شهرداری زرین شهر وهمچنین ایجاد تغییرات و ارتقای سیستم حسابداری و گزارشگری حرکت کردیم تا این مهم با دقت و حساسیت لازم به سرانجام برسد .

وی با اشاره به تلاش های بی وقفه شهردار زرین شهر در مسیر مسائل اقتصاد شهری و همچنین مباحث فرهنگی و اجتماعی همگام با بیانیه گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: با انجام حسابرسی موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی، شهرداری های استان اصفهان نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند و براساس گزارشات ارائه شده شهرداری زرین شهر موفق شد رتبه نخست را در رتبه بندی شهرداری ها براساس عملکرد نهایی اعتبارات تملک و بدهی و مطالبات در سال97 به خود اختصاص دهد .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار