کرونا و تهدید جدی غفلت از بهداشت آرایشگاه‌ها

با توجه به این که آرایشگران در ارتباط بیشتری با افراد مختلف هستند و آگاهی از سلامت آن‌ها ندارند، باید بیشتر از سایرین نکات بهداشتی را رعایت کنند.

کرونا و تهدید جدی غفلت از بهداشت آرایشگاه‌ها

به گزارش فارس، این روزها همگی ما با یک مهمان ناخوانده به نام کرونا روبه رو هستیم که به توصیه کارشناسان بهترین راهکار برای مقابله با این مهمان ناخوانده رعایت نکات بهداشتی فردی، نرفتن به اماکن شلوغ و پرتردد و ماندن در خانه است. در این بین هستند اماکنی مانند آرایشگاه‌ها که شاید رفتن به آن‌ها ضروری باشد ولی نیاز است این توصیه‌ها جدی گرفته شود تا بزودی از این شرایط دشوار رهایی پیدا کنیم.
این روزها آرایشگاه‌ها معمولاً در این موقع از سال جزو شلوغ‌ترین صنف‌ها به شمار می‌روند اما به دلیل ویروس کرونا رونق گذشته را ندارند با چرخی در سطح شهر اصفهان می‌بینیم که عده‌ای از آرایشگاه‌ها به ندرت خودجوش و برای جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل کرده‌اند و عده‌ای هم با رعایت کامل نکات بهداشتی به مشتریان اندک خود خدمات می‌دهند.
آرایشگاه‌های زنانه و مردانه یکی از صنوفی هستند که شاید رعایت نکردن موارد بهداشتی از سوی آن‌ها به دلیل نزدیکی بین آرایشگر و مشتری به راحتی می‌تواند به شیوع ویروس کرونا بیماری دامن بزند؛ بر همین اساس آرایشگرها و مردمی که به آرایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند، باید حتماً رعایت یکسری نکات بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

آرایشگرها موظف به استفاده از ماسک و دستکش هستند
اصغر شجره‌طیبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به وضعیت آرایشگری‌ها پس از شیوع ویروس کرونا در اصفهان اظهار داشت: هنوز دستوری مبنی بر تعطیلی آرایشگاه‌ها به ما ابلاغ نشده، اگر صلاحدید مسؤولان بهداشت استان این باشد، حتماً انجام می‌دهیم.
رئیس اتحادیه آرایشگران اصفهان با بیان این‌که با شیوع بیماری کرونا در حال حاضر مشتری بسیاری از آرایشگاه‌ها روزانه به یک یا دو نفر است، افزود: با وجود این اقداماتی را انجام داده‌ایم تا آرایشگری‌ها بتوانند در آستان عید باز باشند تا مشکلات معیشتی کمتری برایشان ایجاد شود و از طرفی سلامت مردم هم به خطر نیفتد.
وی با بیان این‌که با اتاق اصناف نامه‌نگاری انجام شده و پیگیر لوازم بهداشتی از جمله ماسک و دستکش هستیم، بیان کرد: آرایشگرها حتماً باید از اقلام یک بار مصرف یا شخصی برای هر مراجعه‌کننده استفاده کنند.
شجره‌طیبه اضافه کرد: آرایشگرها موظف به استفاده از ماسک و دستکش هستند و باید تمام وسایل خود را ضدعفونی کنند، بازرس‌های اتحادیه در کنار سایر مجموعه‌ها در حال رصد این اقدامات هستند.

رئیس اتحادیه آرایشگران اصفهان تصریح کرد: حدود هزار و 400 آرایشگری در شهر اصفهان مجوز فعالیت دارند و مجوز حدود ۴۰۰ آرایشگری هم در دست اقدام است.
نکات مهم درباره پیشگیری از ویروس کرونا توسط آرایشگران
علی احمدیان، کارشناس بهداشت با بیان این‌که آرایشگران باید یکسری نکات بهداشتی را مورد توجه قرار دهند تا از شیوع و انتقال کرونا ویروس جدید پیشگیری کنند، گفت: آن‌ها باید نکات بهداشت فردی را بیش از دیگران رعایت کنند، مشتریانی را که از وضعیت بهداشتی آنها مطمئن هستند، بپذیرند.
کارشناس بهداشت با تأکید بر این‌که به محض ورود مشتری اقدامات ضدعفونی باید انجام شود، بیان کرد: آرایشگران نباید اجازه دهند که محل آرایشگاه خیلی شلوغ شود، تهویه مناسب در آرایشگاه‌شان داشته و مرتب ابزارها و سطوح را گندزدایی کنند.
وی با بیان این‌که آرایشگران باید برای مشتریان‌شان الکل و مواد ضدعفونی‌کننده داشته و از تجهیزات یکبار مصرف برای هر مشتری استفاده کنند، تصریح کرد: مشتریان را ملزم کنند که لوازم و ابزار شخصی‌شان را داشته باشند، آرایشگران بدانند که ضدعفونی کردن صندلی و تجهیزات بعد از خروج هر مشتری الزامی است.
احمدیان با تأکید بر این‌که افراد حتما به آرایشگرشان یادآوری کنند که دستهایش را هنگام کار شسته و ضدعفونی کند، عنوان کرد: افراد بعد از اتمام کارشان در آرایشگاه حتما دست و صورت خود را بشویند و بعد از بازگشت به منزل لباس‌شان را تعویض و در صورت امکان استحمام کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار