پایان توزیع آب به کشاورزان از ۲۴ اسفند/ ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۳۸ میلیون مترمکعب رسید

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: باید به گونه ای روند مصرف آب را مدیریت کنیم تا در ماه های آینده با کمبود آب شرب مواجه نشویم.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خروجی سد زاینده رود برای توزیع آب کشاورزی از ۱۹ تا ۲۴ اسفند ماه جاری به صورت پلکانی متوقف خواهد شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ورودی سد زاینده‌رود ۶۶ مترمکعب بر ثانیه و خروجی آن ۴۱ مترمکعب بر ثانیه است، همچنین حجم مخزن سد ۳۳۸ میلیون مترمکعب است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان در خصوص میزان بارش ها در ایستگاه شاخص زاینده رود، تصریح کرد: از ابتدای مهرماه جاری تاکنون در ایستگاه چلگرد ۷۸۴ میلیمتر بارش ثبت شده که این مقدار با توجه به مقدار سال گذشته در این بازه زمانی ۴۳ درصد کاهش و در مقایسه با متوسط بلندمدت با ۲۳ درصد کاهش همراه بود.
ساسانی در خصوص تحویل مرحله دوم آب به کشاورزان، گفت: هنوز هیچ برنامه‌ای برای تحویل آب به کشاورزان تا خرداد ماه طرح‌ریزی نشده است، چراکه تحویل آب بستگی به میزان دمای هوا و بارش‌های پیش‌رو خواهد داشت.
وی با اشاره به افزایش مصرف آب در روزهای پایانی سال، باتوجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت بهداشت فردی شهروندان، تاکید کرد: باید به گونه ای روند مصرف آب را مدیریت کنیم تا در ماه‌های آینده با کمبود آب شرب مواجه نشویم.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان از شهروندان تقاضا کرد؛ با رعایت کامل بهداشت در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در هنگام شستشوی دست‌ها که توصیه شده در مدت زمان ۲۰ ثانیه انجام شود، در طول این مدت آب را باز نگذارند، چراکه در صورت باز گذاشتن شیر آب مقدار قابل توجهی آب به هدر می رود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار