زباله‌گردی در زرین شهر ممنوع است/شهروندان گزارش دهند

شهردار زرین شهر گفت: با توجه به خطراتی که زباله گردان را تهدید می کند ابلاغ ممنوعیت فعالیت زباله گردها در زرین شهر به معاونت خدمات شهری شهرداری ابلاغ شد.

میثم محمدی اظهار کرد: با گسترش روند شهرنشینی در کشور با افزايش شهرهای ایران به معضل توليد زباله مواجه شدند،در این بین فعالیت زباله‌گرد‌ها در سطح شهر‌ها نه تنها چهره‌‌ نامناسب و نارحت‌کننده‌ای‌ را به نمایش گذاشته بلکه معضلی اجتماعی به شمار می آید که می‌تواند زمینه ساز بروز مشکلات بسیار جدی برای جامعه و خود این افراد شود.
وی زباله گردی را بستری برای گسترش ویروس کرونا دانست و افزود: این روزها بسیاری از شهروندان کشور ازجمله شهروندان استان اصفهان و شهرستان لنجان درگیر ویروس کرونا هستند از این رو رعایت بهداشت فردی و اجتماعی عاملی مهم و تاثیرگذار در جلوگیری از شیوع کرونا به شمار می آید و در این بین باید سلامت افرادی که در حوزه پسماند و جمع‌آوری زباله تحت عنوان زباله گردها فعالیت می کنند توجه جدی شود.
شهردار زرین شهر با بیان اینکه طی سال های اخیر شاهد رشد قارچ گونه «زباله گردی» در شهرهای مختلف ایران هستیم، افزود: با توجه به خطراتی که زباله گردان را تهدید می کند ابلاغ ممنوعیت فعالیت زباله گردها در زرین شهر به معاونت خدمات شهری شهرداری ابلاغ شد.
وی ادامه داد: با هماهنگی‌های به عمل آمده در صورت مشاهده زباله گردها در زرین شهر با هدف حفظ سلامت این افراد و همچنین صیانت از حقوق دیگر شهروندان با این افراد برخورد خواهد شد و شهروندان نیز در صورت مشاهده این اقدام، مراتب را می‌توانند به شهرداری‌ زرین شهر گزارش دهند.
محمدی خاطرنشان کرد: برای حل معظل و پدیده زباله گردی علاوه بر اجرای برنامه های مختلف توسط نهاد های قضایی، انتظامی و شهرداری باید برنامه ریزی جامع و کاملی انجام تا شهروندان نیز به تفکیک زباله در مبدا انجام گیرد و از طرفی فرهنگ مصرفی مردم نیز تغییر کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار