اجرا طرح زوج و فرد از درب منزل از فردا/تذکر به خودروهای غیربومی

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: در شرایط فعلی برای حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تصمیم بر فعال سازی طرح زوج و فرد از درب منازل گرفته شده که از ۲۸ اسفند با نرخ جرائم قبل اعمال خواهد شد.

سرهنگ محمدرضا محمدی، در گفت و گو با ایسنا، در خصوص مصوبه اجرای طرح زوج و فرد ترافیکی از درب منزل، اظهار کرد: با توجه به گزارشات وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، این استان و به ویژه شهر اصفهان به شرایط قرمز رسیده و دامنه انتشار در حال گسترش است. به همین منظور ستاد مبارزه با کرونا استان اصفهان روز گذشته طرح زوج و فرد را جهت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تصویب کرد.
وی یکی از راه های انتشار ویروس کرونا را ترددهای پیاده در خیابان و سواره در وسایل حمل و نقل دانست و افزود: در گذشته با توجه به عدم استقبال مردم برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی، اعلام شد که دوربین های زوج و فرد تا پایان سال برای رفاه حال مردم خاموش شود، اما در شرایط فعلی برای قطع زنجیره انتشار و حفظ سلامت عموم این طرح از درب منازل اجرایی خواهد شد.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان خاطر نشان کرد: اجرای طرح زوج و فردی به آن معنا نیست که در روز زوج تمام خودروهای پلاک زوج به خیابان بیایند، بلکه یکی از راه های کنترل تردد است. اقدامات دیگری لازم است، اما در درجه نخست مردم باید شرایط را درک کرده و رعایت کنند.
محمدی هشدار داد: طبق رصد میزان ترددها، رفت و آمدهای سطح شهر کاهش یافته، اما کافی نیست. علیرغم هشدارها، افزایش تردد در حوالی غروب و تراکم جمعیت در برخی معابر را شاهد هستیم. این امری بسیار خطرناک است، زیرا برای کنترل ویروس توسط کادر پزشکی باید همگی کمک کنیم.
وی تاکید کرد: مردم باید به باور لزوم رعایت و کاهش تردد برسند و در غیر این صورت اعمال قانون یکی از راه های برخورد است و در صورت تداوم، منتظر تصمیمات بعدی ستاد مبارزه با کرونا استان اصفهان خواهیم بود.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان در خصوص محدودیت های ترددی برای خودرو های غیر بومی در سطح شهر نیز توضیح داد: طبق مصوبه ابلاغ شده، در صورت مشاهده خودروهایی با پلاک غیر بومی، تذکر به ترک شهر و عدم اسکان در شهر داده خواهد شد.
محمدی همچنین با اشاره به تمهیدات پلیس راهور استان برای چهارشنبه آخر سال، خاطر نشان کرد: تمام نیروها از عصر امروز آماده باش بوده و همکاران به طور محسوس و نامحسوس در سطح شهر و نقاط هدف مستقر اند. خط قرمز پلیس برای امروز دور دور و مزاحمت برای مردم است.
وی هشدار داد: باتوجه به خطرناک بودن ایجاد تجمع، با هنجارشکنان و همچنین کسانی که آلودگی صوتی جزئی یا پرتاب وسایل انفجاری می کنند به طور جدی برخورد خواهدشد و مطمئنا توقیف خودرو و پارکینگ در انتظار کسانی است که برای چهارشنبه سوری برنامه ایجاد مزاحمت دارند.
به گزارش ایسنا، طرح زوج و فرد از درب منازل در روز ۲۸ اسفند ماه اجرایی شده و تمام ۴۰۰ دوربین ثبت تخلف در سطح شهر فعال خواهد شد. همچنین جرایم تخلفات نیز با نرخ قبل صادر می شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار