تولید ماسک در کارگاه قلمکار

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از تبدیل یک کارگاه صنایع‌دستی به کارگاه تولید ماسک و همچنین، اعطای تسهیلات ۴۵۷ میلیارد ریالی به فعالان حوزه صنایع‌دستی استان اصفهان در سال ۱۳۹۸ خبر داد.

جعفر جعفرصالحی اظهار کرد: یکی از هنرمندان صنایع‌دستی استان اصفهان در اقدامی خداپسندانه به یاری هم‌وطنان شتافته و این بار در جبهه فعالیت‌های اجتماعی و بهداشت و سلامت جامعه ورود کرده و برگ زرین دیگری بر افتخارات طلایه‌داران حوزه فرهنگ و هنر این مرز و بوم اضافه کرده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر اولویت اصلی هم‌وطنان، سلامت و بهداشت است و تأمین ملزومات اولیه بهداشتی ازجمله مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش جزء الزامات پیشگیرانه محسوب می‌شود؛ از این‌رو یکی از هنرمندان قلمکار اصفهان در اقدامی شایسته، کارگاه‌های تولید پارچه خود را تبدیل به کارگاه تولیدی ماسک کرده و روزانه بیش از ۶۰۰۰ ماسک را تولید می‌کند و در اختیار همشهریان و هم‌وطنان قرار می‌دهد.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: هرچند طی سال جاری عواملی همچون تحریم‌های ظالمانه، سیل، حادثه تروریستی و ویروس کرونا، مشکلاتی را برای فعالان حوزه صنایع‌دستی به دنبال داشته ولی طبق برنامه‌هایی که ویژه سال آینده پیش‌بینی‌شده، می‌توان علاوه بر بهره‌مندی تمام فعالان از بسته‌های حمایتی دولتی (بانک‌ها، امور مالیاتی، امور بیمه و...)، رونق تولید و فروش را در آینده نزدیک ویژه این عزیزان شاهد باشیم.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، جعفرصالحی تصریح کرد: اعطای تسهیلات ۴۵۷ میلیارد ریالی به فعالان حوزه صنایع‌دستی استان اصفهان طی سال ۱۳۹۸ نیز در دستور کار قرارگرفته و این تسهیلات از دو محل کمک‌های فنی اعتباری و از طریق انعقاد تفاهم‌نامه بین معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور و بانک گردشگری تأمین شده است.
وی افزود: این تفاهم‌نامه در قالب ۸۱ طرح به مبلغ ۴۱۴ میلیارد ریال بابت ایجاد اشتغال ۸۲۸ نفر و همچنین از محل اعتبارات مشاغل خانگی در قالب طرح پشتیبان به مبلغ ۴۳ میلیارد ریال به تعداد ۶۸ طرح و ایجاد اشتغال پایدار ویژه ۴۸۳ نفر امضا و تسهیلات به هنرمندان و فعالان این حوزه پرداخت شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار