اجرای طرح پایش کرونا در تمام خروجی‌های اصفهان

 معاون جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح پایش کرونا از هفته گذشته در استان، گفت: اجرای این طرح اکنون نظام‌مند شده و بیشتر بر خروجی‌های شهر تمرکز کرده‌ایم.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اجرای طرح پایش در ۱۳ استان از جمله اصفهان، اظهار کرد: استان اصفهان نیز، مانند دیگر استان‌ها این طرح را اجرا می‌کند، البته از هفته گذشته هلال احمر اصفهان با همکاری بسیج، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت این عملیات را در استان شروع کرده بود.
وی ادامه داد: در حال حاضر با نظام‌مند شدن این طرح، بیشتر بر خروجی‌های شهر تمرکز کرده‌ایم، ساختار تیم‌ها منسجم‌تر شده، تجهیزات حفاظتی از جمله تب‌سنج‌ها نیز تکمیل شده و این عملیات در اصفهان با قدرت انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه همه راه‌های خروجی استان تحت کنترل است، ادامه داد: افرادی که علائم مشکوک دارند به مراکز درمانی و قرنطینه راهنمایی می‌شوند، اما افرادی که علائم حاد دارند؛ مثل تنگی نفس، تب و لرز شدید و یا سرفه خشک، به وسیله آمبولانس‌های مخصوص مبتلایان به ویروس کرونا که در محل مستقر است به بیمارستان‌های مرجع منتقل خواهند شد.
معاون هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز در این محل‌ها به صورت کامل موجود است، افزود: از روزهای اولی که عملیات پایش کرونا در استان آغاز شد، روزانه ۲۲ هزار مورد بررسی می‌شد، اما به مرور این آمار افزایش پیدا کرد و اگرچه آمار امروز به طور دقیق در دسترس نیست، اما با نظامند شدن کار قطعاً این تعداد افزایش خواهد یافت.
کریمی تصریح کرد: درخواستی که مسئولان هلال احمر از مردم دارند، حفظ آرامش، رعایت توصیه های بهداشتی و شست‌وشوی مکرر دست‌ها و در آخر دوری از تجمعات است، مسافرت نیز از جمله تجمعاتی است که باید از آن اجتناب کرد.
وی با بیان اینکه یک سوم تردد در خروجی‌های شهر به نسبت سال‌های گذشته کاهش یافته و خوشبختانه تعداد مسافران کم است، خاطرنشان کرد: هنوز هم افراد به دلیل رسیدگی به امور ضروری یا مسافرت در مسیرها در حال تردد هستند و کار جدیدی که در استان انجام شده صدور تک غیر مجاز برای خودروهایی است که دارای موارد مشکوک هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار