پیش بینی بارش های رگباری و بهاری در روز دوم فروردین

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: روز جمعه، اول فروردین، در بیشتر مناطق استان به جز افزایش ابر، پدیده خاصی پیش بینی نمی شود.

ابراهیم هنرمند در گفت و با ایسنا، با اشاره به گذر موج ناپایدار از روی استان، اظهار کرد: از امروز (چهارشنبه ۲۷ اسفند) تا اوایل روز پنجشنبه، در بیشتر مناطق استان وضعیت هوا به صورت نیمه ابری، به تدریج افزایش ابر و گاهی وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می شود.
وی افزود: در مناطق غربی استان اصفهان بارش باران و در ارتفاعات این مناطق بارش برف، گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.
وی برای سایر مناطق استان اصفهان نیز از پیش بینی بارش هایی به صورت پراکنده و رگباری در عصر و شب خبر داد و خاطرنشان کرد: بیشینه دمای هوای امروز در بیشتر مناطق ۲ تا ۴ درجه سانتی گراد نسبت به دیروز کاهش خواهد داشت.
این کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: امروز دمای هوای شهر اصفهان در گرمترین ساعت به ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد و حداقل دمای فردا صبح برای شهر اصفهان هم ۷ درجه سانتگراد بالای صفر پیش بینی می شود.
وی افزود: گرمترین نقطه استان چوپانان با ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و سردترین نقطه استان اصفهان، بویین میاندشت با دمای ۱ درجه سانتی گراد زیر صفر پیش بینی می شود.
هنرمند با بیان اینکه روز جمعه، اول فروردین، در بیشتر مناطق استان به جز افزایش ابر، پدیده خاصی پیش بینی نمی شود، تأکید کرد: از روز شنبه (دوم فروردین) با ورود یک موج ناپایدار، شرایط ابری در بیشتر مناطق استان اصفهان ایجاد شده و بارش هایی را که بیشتر به صورت بارش های رگباری و بهاری هستند در بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می‌کنیم.
وی وزش باد نسبتا شدید، برای امروز و فردا و غبار محلی که کیفیت و دید افقی را کاهش می دهد، پیش بینی و گفت: در این سه روز انباشت آلاینده های جوی را نداریم، جو پایدار نیست و وضعیت کلی کیفیت هوا را در حد سالم برای بیشتر مناطق پیش بینی می کنیم.
هنرمند با اشاره به وجود مقداری غبار محلی برای شهر اصفهان، اظهار کرد: در کل به خاطر ناپایداری هوا، کیفیت هوای شهر اصفهان در شرایط سالم قرار خواهد داشت و امروز طی عصر و شب بارندگی به صورت پراکنده پیش بینی می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار