فعالیت ۶۶ پایگاه در مبادی ورودی استان برای غربالگری کرونا

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به فعالیت ۶۶ پایگاه غربالگری کرونا در استان، گفت: براساس غربالگری در این پایگاه ها تا تاریخ دوم فرودین ماه، ۴۴ هزار و ۸۰۶ نفر بدون علامت بودند و  ۷۰ نفر نیز تب داشتند که همگی به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

داریوش کریمی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص تعداد پایگاه های پایش کرونا در مبادی ورودی استان اصفهان، اظهار کرد: ۱۹ ایستگاه مصوب استانداری داریم، اما فرمانداران شهرستان ها در ورودی های بسیاری از شهرستان ها تعداد این پایگاه ها را افزایش داده اند، به طوری که تا دیروز ۲ فروردین، ۶۶ ایستگاه یا پایگاه محلی برای پایش و تست افراد مشکوک به کرونا دایر شده که در ورودی های استان، تب افراد سنجیده می شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه افراد مشکوک به کرونا در مبادی استان دیده شده و راهنمایی شده اند که به مراکز درمانی مراجعه کنند، گفت: براساس مصوبه ای در دوم فرودین، نیروی انتظامی باید مدارک افراد مشکوک به کرونا را تحویل بگیرد و شخص به مراکز درمانی مراجعه کند تا در مراکز درمانی گواهی سلامت دریافت کند و یا قرنطینه شود و بعد از آن، مدارک به اشخاص بازگردانده می شود.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان در خصوص آمار افراد مبتلا به کرونا تا تاریخ دوم فرودین ماه، گفت: براساس آمار تا تاریخ دوم فروردین ماه، ۶۶ پایگاه غربالگری ایجاد و ۷۸ تب سنج مورد استفاده قرار گرفته شده است. در این میان ۴۴ هزار و ۸۰۶ نفر بدون علامت بودند و ۷۰ نفر نیز تب داشتند که همگی به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.
کریمی توصیه مهم به مردم را ماندن در خانه هایشان برای شکستن زنجیره انتقال کرونا دانست و افزود: مردم باید تا جایی که امکان دارد تماس کمتری داشته باشند تا آلوده نشود و میزان شیوع ویروس آرام تر پیش برود، در این صورت فشار کمتری به مراکز درمانی وارد شده و بهتر می توانند خدمات درمانی به بیماران ارائه کنند.
وی با بیان اینکه نیروهای هلال احمر در ۱۹ پایگاه که به صورت اصلی دایر شده، به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می کند، افزود: این ۱۹ ایستگاه در ورودی های اصلی استان هستند، ولی در مابقی پایگاه ها به صورت ۱۲ ساعته فعالیت می کنند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان خاطرنشان کرد: ایستگاه های غربالگری که در استانداری برای مبادی ورودی شهرستان ها لحاظ شده شامل شهرستان های خور و بیابانک، نایین، کاشان (۲ ایستگاه)، کوهپایه، فریدن، گلپایگان، شاهین شهر، فلاورجان، لنجان، تیران و کرون (۲ ایستگاه)، سمیرم، شهرضا، دهاقان و مبارکه است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار