‌آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در پنجم فروردین ۹۹

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا، بهبود یافته و جان باختگان ناشی از بیماری کرونا در کشور را تا تاریخ سه‌شنبه پنجم فروردین ماه ۹۹ اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، کیانوش جهانپور در نشست خبری خود که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شد، در خصوص آمار جدید ابتلا به ویروس کرونا از ظهر دیروز _دوشنبه چهارم فروردین ماه_ تا ظهر امروز اظهار کرد: در این بازه زمانی بر اساس جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور یک هزار و ۷۶۲ نفر مبتلای جدید در کشور شناسایی شده که با این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر رسیده است.

وی افزود: از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور هشت هزار و ۹۳۱ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت تعداد جان باختگان بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در کشور را ۱۲۲ نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون در کشور بر اثر بیماری کرونا یک هزار و ۹۳۴ نفر جان باخته‌اند.
وی با بیان اینکه حلقه اول در تشخیص بیماری، خوداظهاری مبتلایان در سامانه سلامت است، ادامه داد: تاکنون ۴۱ میلیون مورد غربالگری در سامانه سلامت انجام شده و به دلیل این پوشش گسترده‌تر بسیج عمومی مقابله با شیوع ویروس کرونا، از قبل نیز انتظار سیر افزایشی تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در سراسر کشور وجود داشت.
جهانپور با اشاره به اینکه تعطیلی و نحوه ادامه فعالیت ادارات در ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفته، خاطرنشان کرد: با نظر رؤسای ادارات و ارگان‌های دولتی کارمندان می‌توانند تا حداکثر یک سوم تعداد و به‌صورت شیفت‌بندی در ادارات حاضر شوند و هموطنان نیز تنها برای امور ضروری که امکان تعویق آن به هیچ عنوان نیست به ادارات مراجعه کنند.
وی با اشاره به ساماندهی "طرح فاصله‌گذاری اجتماعی" توسط وزارت بهداشت و ارسال آن به ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا، افزود: با تشکیل جلسه کمیته امنیتی اجتماعی ستاد به ریاست وزیر کشور، حسب مورد با توجه به الگوهای بومی و امکانات موجود، در خصوص اقدامات لازم برای فاصله گذاری اجتماعی در مورد مبادی ورود و خروج و دیگر مسائل شهرها تصمیم‌گیری می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار