ایجاد بیمارستان صحرایی سازمان پزشکان بدون مرز در اصفهان منتفی شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از منتفی شدن ایجاد و راه‌اندازی بیمارستان صحرایی مقابله با بیماری کرونا توسط سازمان پزشکان بدون مرز در بیمارستان امین خبر داد.

آرش نجیمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: ایجاد و راه اندازی بیمارستان صحرایی (سیار) در محوطه بیمارستان امین در کلانشهر اصفهان به دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتفی شد.
وی با بیان اینکه تجهیزاتی که از فرانسه برای راه اندازی این بیمارستان ارسال شده در تهران مانده است، افزود: افرادی که از سازمان پزشکان بدون مرز اعزام شدند، کارشناسان و مهندسان این مجموعه هستند که برای بررسی چگونگی برپایی و جانمایی بیمارستان آمده بودند.
نجیمی خاطرنشان کرد که در زمان حاضر چهار بیمارستان مرجع مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر اصفهان با ظرفیت حدود ۸۰۰ تخت فعال است درحالیکه ظرفیت تخت ۲ بیمارستان این شهر که هنوز به چرخه مقابله با کرونا وارد نشدند حدود یکهزار و ۷۰۰ تخت است.
مقرر بود سازمان پزشکان بدون مرز، بیمارستان صحرایی مقابله با کرونا با ظرفیت ۴۸ تخت در بیمارستان امین در کلانشهر اصفهان ایجاد و راه اندازی کند.
در حالی که سفیر ایران در فرانسه از ارسال دومین محموله سازمان پزشکان بدون مرز و احداث بیمارستان سیار در اصفهان خبر داده بود، مشاور وزیر بهداشت در تهران اعلام کرد که فعلا نیازی به برپایی تخت بیمارستانی توسط نیروهای خارجی نیست.
علی رضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت، در حساب توییتر خود نوشت: ضمن تشکر از پزشکان بدون مرز، با اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و نیز استفاده از تمام ظرفیت درمانی نیروهای مسلح، فعلا نیازی به برپایی تخت بیمارستانی توسط نیروهای خارجی نیست و این حضور منتفی است.
سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده بود که تیمی متشکل از ۹ متخصص مراقبت‌های ویژه پزشکی کادر درمان در یک مرکز درمان کرونا که در مرکز استان اصفهان دایر شده، مستقر خواهد کرد.
این در حالی است که بهرام قاسمی، سفیر ایران در فرانسه روز دوشنبه در حساب توییتری خود از ارسال دومین محموله پزشکان بدون مرز به تهران خبر داد و نوشت: این محموله علاوه بر دارو و اقلام مورد نیاز پزشکان و پرستاران، تجهیزات یک بیمارستان صحرایی که با هماهنگی وزارت بهداشت نصب و آماده کمک‌رسانی به بیماران خواهد شد، بخش مهمی از محموله این ۲ هواپیماست. اولین محموله یکشنبه به تهران رسید.
بامداد یکشنبه نخستین هواپیمای چارتر پزشکان بدون مرز شامل یک بیمارستان صحرایی، دارو، ماسک، لباس‌های مخصوص کادر پزشکی و دیگر اقلام مورد نیاز از شهر بوردو فرانسه به تهران ارسال شد.
پزشکان بدون مرز (MSF) یک سازمان مردم‌نهاد برای کمک‌های انسان دوستانه است که از سال ۱۹۹۱ میلادی فعالیت خود را در ایران آغاز کرد و از آن زمان تاکنون در برخی حوادث مانند زلزله بم و سیل‌های لرستان، گلستان و خوزستان فعالیت داشته است.
بر اساس آخرین آمار منتشر شده از استان ها، اصفهان از نظر تعداد بیماران مبتلا به کرونا پس از تهران، رتبه دوم را داشته و در وضعیت هشدار و قرمز شیوع کرونا قرار دارد.
وزارت بهداشت آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ (کرونا) تا چهارم فروردین در کشور را ۲۳ هزار نفر اعلام کرد که احتمال می رود بیش از ۲ هزار نفر از آنها از استان اصفهان (مجموع اصفهان و کاشان) هستند.
کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز دوشنبه آمار تفکیکی استان ها را اعلام نکرد و از طرفی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز آخرین آمار ابتلا به کرونا در این خطه را منتشر نکرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار