۸۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان بهبود یافتند

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تاکنون ۸۰۰ تَن از بیماران مبتلا به بیماری کرونا در استان(جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

آرش نجیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مجموع، می‌توان گفت که حدود ۵۰ درصد از مبتلایان قطعی کرونا در این استان بهبود یافته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: بطور متوسط روزانه بین ۹۰ تا ۱۲۰ مورد جدید مثبت از نتایج آزمایشگاه ابتلا به کرونا در ۲۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گزارش می‌شود.
وی همچنین با اشاره به فعال شدن مرکز نقاهتگاه باغ ابریشم واقع در غرب اصفهان برای نگهداری بیمارانی که دوران نقاهت و بهبود خود را طی می‌کنند، اظهار داشت: این مرکز ظرفیت یک هزار تخت را دارد اما در زمان حاضر ۱۴۰ تخت آن فعال است و تاکنون ۱۵ بیمار در آن پذیرش شده اند.
نجیمی اضافه کرد: سالن بانو امین نیز برای نقاهتگاه در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز وارد این چرخه خواهد شد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا فقط افراد سالمند یا دارای بیماری زمینه‌ای بر اثر بیماری کرونا فوت می‌کنند، توضیح داد: بطور مطلق نمی توان گفت که اینگونه است زیرا افرادی هم داشتیم که جوان و بدون بیماری زمینه ای بودند اما بر اثر این بیماری فوت کردند زیرا واکنش ایمنی بدن افراد مختلف نسبت به این بیماری، متفاوت است و برخی واکنش شدید نشان می‌دهند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مردم خواست تا با مشارکت بیشتر و عمل به توصیه مسوولان کمک کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا هرچه زودتر شکسته شود.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه ششم فروردین اعلام کرد: تاکنون ۲۷ هزار و ۱۷ نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۷۷ نفر بدلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۹ هزار و ۶۲۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
در استان اصفهان با توجه به فعالیت ۲ دانشگاه علوم پزشکی، امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار