رئیس اتاق اصناف استان اصفهان: دولت هیچ توافق مالیاتی با اصناف انجام نداده است

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان بااشاره به خواسته‌ اصناف از دولت گفت: خواسته اصناف، موضوع مالیات است و هرساله دولت و اداره مالیات، توافقاتی با اصناف انجام می‌داد اما امسال هیچ توافق و مذاکره‌ای با اصناف بر سر این موضوع صورت نگرفت.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان: دولت هیچ توافق مالیاتی با اصناف انجام نداده است

رسول جهانگیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به خواسته‌های اصناف از دولت جدید اظهار کرد: خواسته اصلی اصناف، موضوع مالیات است و هرساله دولت و اداره مالیات، توافقاتی با اصناف انجام می‌داد اما امسال هیچ توافق و مذاکره‌ای با اصناف بر سر این موضوع صورت نگرفت.

وی در ادامه افزود: رکود و کسادی بازار موضوعی نیست که فقط اصناف بر آن تأکید کنند و این وضعیت مورد تأیید همه اقشار جامعه است اما خواسته‌های اصناف که ضربه زیادی از رکود متحمل شده‌اند از سوی دولت نادیده گرفته شد.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان تصریح کرد: حدود 15 روز بیشتر تا ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی فرصت وجود ندارد و دولت باید در این مدت کوتاه، کمکی به اصناف در زمینهٔ مالیات صورت دهد.

رئیس صنف مشاوران املاک استان اصفهان همچنین بیان داشت: موضوع مهم دیگر، کمک به اصناف در موضوع خروج از رکود است که زمزمه‌های آن شنیده می‌شود.

جهانگیری خاطرنشان کرد: اگر منابع مالی مناسبی در این زمینه پیش‌بینی شود و تسهیلات ارزان به واحدهای متضرر از رکود تزریق شود؛ تحرک مناسبی در اشتغال کشور ایجاد خواهد شد.

وی با تأکید بر اشتغال‌زایی قابل‌توجه اصناف اظهار کرد: سرریز بیکاری سایر بخش‌ها به اصناف تزریق می‌شود و این اتفاق موجب افزایش اهمیت بخش اصناف در ایجاد اشتغال و جلوگیری از بیکاری در کشور شده است.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان متذکر شد: اگر برخی قوانین زائد در بحث روابط استاد و شاگردی حذف شود و موانع قانونی بر سر جذب نیروی کار در صنوف مختلف رفع شوند می‌توان به ایجاد اشتغال در بخش اصناف امیدوار بود.

رئیس صنف مشاوران املاک استان اصفهان یادآور شد: در حال حاضر شرایط قانونی جذب نیرو در واحدهای صنفی بسیار سخت است و صاحبان مشاغل برای جذب نیرو با محدودیت مواجه هستند که این محدودیت‌های قانونی باید رفع شوند.

جهانگیری تأکید کرد: تمامی مسائل و خواسته‌های اصناف از دولت، به بحث فراهم کردن فضای کسب‌وکار مرتبط شده و برای مثال، در امر صادرات، فراهم کردن شرایط صادرات کالاهایی که در داخل مازاد تولید وجود دارد از سوی دولت الزامی و شدنی است.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با تغییر رویکرد اتاق اصناف استان اصفهان اظهار داشت: در گذشته تمام‌کارهای اتاق اصناف استان اصفهان قائم به فرد بود اما در هیأت رئیسه جدید، بر تغییر این رویکرد و حرکت به سمت تقسیم‌کار تمرکز شد.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان اذعان کرد: با تقسیم‌کار بین اعضای هیأت رئیسه و تأکید بر یکدلی همه اعضا، مقداری از ظرفیت‌های موجود در اتاق اصناف شکوفا شد.

جهانگیری ادامه داد: موضوع دیگر، ایجاد تعامل بین اصناف و سایر دستگاه‌ها بود و اتاق اصناف به‌ جای برخورد سلبی با دستگاه‌های دیگر و همچنین کناره‌گیری از ارتباط با آن‌ها، رویکرد تعامل و همکاری را در پیش گرفت.

وی متذکر شد: مسأله تقسیم‌کار، علاوه بر هیأت رئیسه اتاق اصناف، در اتحادیه‌ها هم مورد تأکید قرار گرفت و دیگر اتحادیه‌های صنفی استان اصفهان، قائم به فرد نیستند و وظایف بین اعضای هیأت رئیسه اتحادیه و اعضا تقسیم شده است.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان در خاتمه به بحث آموزش پرداخت و تصریح کرد: بسیاری از معضلات صنفی ما ریشه در آموزش نادرست یا عدم آموزش دارد و از همین رو، افزایش بار آموزشی اتاق اصناف و اتحادیه‌ها در دستور کار قرار گرفته و یک روز در میان، امکانات اتاق اصناف در اختیار اتحادیه‌های مختلف قرار می‌گیرد تا در آن به امر آموزش اعضا بپردازند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار