اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ورودی های فولادشهر

شهردار فولادشهر گفت: با آغاز اجرای طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرستان لنجان، محدودیت ها تشدید و از ورود خودروهای غیر بومی به فولادشهر جلوگیری می شود.

بابک محمدی درباره آخرین اقدامات صورت گرفته درخصوص اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در فولادشهر در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهارکرد: با وجود این‌که با استفاده از ظرفیت های مختلف همچون نصب بنر، پیامک، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و... اعلام شده که وضعیت فولادشهر به دلیل مهاجرپذیر بودن نگران کننده بوده و از شهروندان خواهشمندیم به گونه ای عمل کنند که اقوام انان به این شهر سفر نکنند اما همچنان مسافران بسیاری قصد سفر به این شهر را داردند.
وی افزود: متاسفانه طی مدت گذشته همچنان برخی افراد به بیماری کرونا توجه چندانی نداشته و مثل اینکه آگاهی کاملی نسبت به خطرات ان پیدا نکرده اند از این جهت با این مسئله خطرناک به صورت شوخی برخورد می کنند و به اشتباه معتقد هستند با این روند انان دچار این بیماری نخواهند شد.
شهردار فولادشهر تصریح کرد: شهرداری فولادشهر اقدامات متعددی را با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری و در قالب طرح فاصله گذاری اجتماعی به مرحله اجرا رسانده است تا با کاهش تماس ها ، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیر ضروری درسطح بخش فولادشهر بتوانیم در حد توان از روند صعودی این بیماری در کشور جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: در راستای تحقق سیاست ها و تدابیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ایجاد هماهنگی، تعامل و هم افزایی بین دستگاه ها و سازمان های متولی جلسه ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا بخش فولادشهر در سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری برگزار و تصمیات کارشناسی مورد نیاز در این حوزه اتخاذ شد.
محمدی اضافه کرد: سرعت بخشیدن به مدیریت و پیشگیری از توسعه بیماری از طریق افزایش تعامل و همراهی مردم ، ایجاد آرامش و اعتماد سازی در بین شهروندان، کاهش ترددهای غیر ضروری درون شهری، اجرای روش های اجرایی محدود سازی گسترش بیماری با هماهنگی ادارات ذی ربط از جمله تصمیمات اتخاذ شده در این نشست بود.
وی عنوان کرد: طی روزهای گذشته با تدابیر اتخاذ شده و مسدودسازی ورودی های شهر ورود و خروج شهروندان به فولادشهر تنها از دو مسیر انجام می شد و محدودیت هایی نیز اعمال شده بود اما با آغاز اجرای طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرستان لنجان، محدودیت ها تشدید و از ورود خودروهای غیر بومی به فولادشهر جلوگیری می شود.
شهردار فولادشهر خاطرنشان کرد: هدایت افراد غیرساکن به شهرهای مبدا و محل سکونت خود و همچنین تعطیل نمودن پارکها و تفرجگاهها و... از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای مصوبات تدابیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بوده است.
وی یادآور شد: گندزدایی و ضدعفونی اماکن عمومی، شستشو و ضدعفونی روزانه سطل‌های زباله و خودروهای حمل زباله، توزیع اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی در بین پاکبانان و نیروهای خدمات شهری و... از جمله اقداماتی است که شهرداری فولادشهر در راستای مبارزه با کرونا به صورت منظم انها را اجرایی نموده و تا پایان بحران پیش رو ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار