پاکبانان در جنگ رو در رو با ویروس کرونا قرار دارند

رئیس کمسیون سلامت، ایمنی و خدمات شهری زرین شهر گفت: نیروهای معاونت خدمات شهری به دلیل ماهیت کاری امکان دورکاری و پیوستن به پویش «در منزل بمانیم»  راندارند.

سوده باقری با اشاره به اینکه امروز پرسنل و کارگران معاونت خدمات شهری خصوصا پاکبانان در جنگ رو در رو با ویروس کرونا قرار دارند اظهار کرد: در ایام نوروز با افزایش پسماندهای خانگی هستیم و طی هفته های اخیر نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا پسماندهای بیمارستانی و دستکش ها و ماسک های مصرف شده در پسماندهای شهروندان افزایش چشمگیری داشته و چنانچه به بهداشت پاکبان‌ها و تجهیزکردن آن‌ها به درستی توجه نشود قطعا این مسئله می‌تواند در شیوع این ویروس همه‌گیر بسیار خطرآفرین باشد.
وی افزود: با توجه به اهمیت حفظ سلامتی پرسنل شهرداری زرین شهر خصوصا کارگران و پاکبانان عزیز با نگاه ویژه شهردار و تاکیدات اعضاء شورای اسلامی شهر تجهیزات مورد نیز از جمله دستکش ماسک و... برای این عزیزان تهیه و در اختیار انان قرار گرفت.
رئیس کمسیون سلامت، ایمنی و خدمات شهری زرین شهر تصریح کرد: تاکید و نظارت بر استفاده از اقلام بهداشتی، نظارت بر فعالیت پاکبان‌ها، شست و شوی روزانه ساختمان‌ها و بهره گیری از ظرفیت‌های آموزشی موجب نیز طی مدت گذشته خوشبختانه سبب شده تاکنون هیچ آماری از ابتلای پاکبان‌ها و کارگران خدمات شهری به ویروس کرونا گزارش نشود.
وی ادامه داد: شیوع بیماری کروناویروس باعث شده که برخی از شهروندان ماسک‌ها و دستکش‌های استفاده شده خود را در سطح معابر شهر رها کنند و این در حالیست که این ماسک‌ها و دستکش‌های رها شده می‌تواند عامل سرایت این ویروس واگیردار به دیگر شهروندان خصوصا پاکبانان باشند.
باقری با بیان اینکه نیروهای معاونت خدمات شهری به دلیل ماهیت کاری امکان دورکاری و پیوستن به پویش «در منزل بمانیم» راندارند، اضافه کرد: باید به این نکته مهم نیز توجه داشت در حالی که بیشتر شهروندان برای جلوگیری از مبتلا شدن به این ویروس منحوس قرنطینه خانگی را سرلوحه امور قرار داده و حتی فعالیت های اقتصادی خود را تعطیل کرده اند، نیروهای اتش نشانی، پاکبانان و کارگران خدمات شهری به صورت شبانه روزی در حال گندزدایی، ضدعفونی و نظافت شهر هستند تا امنیت شهروندان تامین شود.
وی با بیان اینکه نیروهای معاونت خدمات شهری شهرداری زرین شهر از هیچ کوششی برای بازگشت آرامش و سلامتی به فروگذار نمی‌کنند، عنوان کرد: نیروهای خدمات شهری و پاکبانان چندین شب متوالی استراحت و خواب کافی نداشته‌اند اما برای حفظ جان مردم همچون کادر درمانی و پرستاران مردانه به میدان آمده‌اند و کمتر به خود فکر می‌کنند.
رئیس کمسیون سلامت، ایمنی و خدمات شهری زرین شهر خاطرنشان کرد: انتظار می رود در کنار مدیران شهری، مسئولان شهرستان لنجان نیز زحمات و تلاش‌های پاکبانان و نیروهای خدمات شهری را در این مسیر سخت بیشتر ببینند تا در فرصتی مناسب هم ردیف جامعه پزشکی و پرستاران از زحمات این عزیزان تقدیر شود تا انگیزه کار در این قشر مهم نیز افزایش یابد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار