جشنواره مجازی«شهروند زرین»بهانه‌ای برای خانه ماندن

رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گفت: از هنرمندان صنایع دستی شهرستان لنجان دعوت شد با شرکت در جشنواره مجازی«شهروند زرین» در کنار امید دادن به مردم از فرصت به وجود آمده برای معرفی هنرشان به شهروندان به خوبی بهره مند شوند.

احمد فتحی نقش هنرمندان در عبور از شرایط بحرانی را بسیار مهم و اثرگذار دانست و اظهار کرد: مردم انتظار دارند همانگونه که هنرمندان در زمان شادی و خوشی همراه مردم هستند، در روزهای سخت و بحرانی نیز همدل و همراه ملّت ایران باشند.
وی با اشاره به خلوص هنرمندان صنایع دستی افزود: صنایع دستی تجلی گاه ذوق، هنر و هویت هر کشور شناخته می شود و قطعا در چنین شرایطی که مردم به حضور در خانه ها تشویق می شوند هنرمندان صنایع دستی می توانند با معرفی آثار خود مردم را با سرپنجه هنرمندانه خود که با روحیه و آداب رسوم بومی مردمان ان خطه گره خورده است آشنا کنند و در واقع به خودشناسی مردم کمک نمایند.
رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان تصریح کرد:استفاده و مشاهده صنایع دستی علاوه بر ایجاد حس امیدواری و نشاط اجتماعی،زمینه ساز انتقال مفاهیم فرهنگی و اعتقادی نسل قبلی برای نسل جدید و ایجاد همبستگی اجتماعی می باشد. از این رو در شرایط حاکم بر کشور نیاز است ارتباط بین هنرمندان و مردم تقویت شود.
وی اجرای جشنواره فرهنگی و هنری«شهروند زرین» را فرصتی برای معرفی و آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با صنایع دستی و میراث فرهنگی شهرستان دانست و اضافه کرد: قطعا اینگونه نیست که همگی انسان ها هنرمند شوند ولی همه می توانند با هنر تماس داشته باشند و از هنر آرامش بگیرند و برای ارتقاء روحیه ی خود زیبایی های زندگی و دنیا را ببینند.لذا از هنرمندان صنایع دستی شهرستان لنجان دعوت شد با شرکت در جشنواره مجازی«شهروند زرین» در کنار امید دادن به مردم از فرصت به وجود آمده برای معرفی هنرشان به شهروندان به خوبی بهره مند شوند.
فتحی با بیان اینکه برخورداری از فضایی پر نشاط و شاد، خانه نشینی را از حالت فرسایشی خارج خواهد کرد، ادامه داد: بسیاری از کارشناسان معتقد هستند در خانه ماندن طولانی و بی ضابطه می‌تواند تبعات تلخی را به همراه داشته باشد از این رو بنظر می رسد جشنواره فرهنگی و هنری«شهروند زرین» فرصتی را به وجود آورده که بتوان در کنار ایجاد لحظات شاد به آموزش نسل های مختلف پرداخت.
وی عنوان کرد: یکی از پارامترهای جشنواره فرهنگی و هنری «شهروند زرین» خلاقیت بوده و با توجه به اینکه هنرمندان صنایع دستی از نگاهی نو و ایده‌های خلاق برخوردار هستند قطعا می توانند در این جشنواره به خوبی بدرخشند از این رو اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان لنجان در کنار شهرداری زرین شهر قرار گرفت تا لحظات شادی را در زمانی که تلاش بسیاری برای ماندن مردم در خانه ها انجام می گیرد رقم بزینم.
رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به جشنواره فرهنگی و هنری «شهروند زرین» تا نیمه شعبان تمدید شده است، خاطرنشان کرد:هنرمندان صنایع دستی و دیگر شهروندان می توانند از فعالیت های هنری و خلاقانه خود به صورت تایم لپس فیلمبرداری کرده و در صفحه اینستاگرام خود با هشتک #شهروندزرین و تگ کردن صفحه ی اطلاع رسانی زرین شهر" instagram.com/zarrinshahrnews" منتشر کنند و در قرعه کشی جوایز این جشنواره که جمعا به مبلغ یکصد میلیون ريال است شرکت نمایند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار