دو روز تاریخی در ترافیک و تردد استان اصفهان/صدور بیش از ۱۳۵ برگه جریمه ۵۰۰ هزار تومانی

 رییس پلیس راهور اصفهان گفت: روز گذشته (۱۲ فروردین) بیشتر ترددها در شهر اصفهان با موتورسیکلت انجام شد، اما امروز برای این قشر هم برنامه جدی تری داریم که شامل برخورد قانونی و توقیف وسیله نقلیه از یک هفته تا یک ماه در پارکینگ خواهد بود.

با گذشت یک روز از اجرای تدابیر ویژه برای ممنوعیت رفت و آمد در خیابان های شهر، سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت وگو با ایسنا، از همکاری شهروندان برای اجرای این طرح خبر داد و افزود: یک تشکر ویژه از مردم اصفهان دارم که بر اساس گزارش های پلیس راهور و همچنین مشاهدات خود من در سطح شهر، روز دوازدهم فروردین شاهد کاهش ۹۵ درصدی ترددها نسبت به روز قبل بودیم.
وی گفت: در روز دوازدهم فروردین ماه، اصفهان کاملا یک شهر خاموش بود، هیچ گونه ترددی در خیابان ها به ویژه هسته مرکزی شهر وجود نداشت، البته در حاشیه کمی تردد داشتیم که همین جا تاکید می کنم بر اساس قانون کد جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای هرگونه تردد غیرمجاز از سوی دولت اعمال خواهد شد.
رییس پلیس راهور اصفهان، شرایط ترافیکی اصفهان و شهرهای استان در روز دوازدهم فروردین ماه را خوب و قابل قبول توصیف کرد و ادامه داد: شهروندان اصفهانی نشان دادند که عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برازنده آنهاست. در روز دوازدهم، پارک ها و تفرجگاه ها به ویژه در شهر اصفهان کاملا خالی از جمعیت بود، امیدواریم که امروز هم شاهد ادامه این شرایط و همکاری همه جانبه شهروندان اصفهانی باشیم تا بتوانیم این زنجیره را متوقف و قطع کنیم تا بحث انتشار ویروس کرونا تداوم نداشته باشد.
وی با انتقاد از بی توجهی بعضی موتورسیکلت سواران به مقررات ایمنی و محدودیت های رفت و آمد، گفت: محدودیت های عبور و مرور، شامل موتورسیکلت ها هم می شود، اما گله مندی ما از موتورسیکلت هاست. روز گذشته نیز چندین خانواده چهار و پنج نفری که سوار بر موتورسیکلت در شهر رفت و آمد می کردند متوقف شدند، این افراد متاسفانه هم به شدت در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند و هم به صورت جدی با خطر تصادف، واژگونی در اثر برخورد با خودروها و... روبرو هستند.
سرهنگ محمدی از اعمال تدابیر ویژه برای متخلفان در روز طبیعت خبر داد و یادآور شد: درست است که روز دوازدهم فروردین، بیشترین تردد در شهر توسط موتورسیکلت ها انجام شد، اما امروز برای موتورسیکلت ها نیز برنامه جدی تری داریم، نه فقط برای این چند روز، بلکه ناگزیریم که با این شرایط برای تمام سال پیش رو با تخلفات موتورسیکلت سواران به صورت جدی تری برخورد کنیم، یعنی در صورت انجام تخلفات، بار اول وسیله نقلیه آنها برابر قانون، یک هفته در پارکینگ توقیف می شود و در صورت تکرار، این توقیف به یک ماه می رسد.
این مقام انتظامی از صدور بیش از ۱۳۵ برگه جریمه ۵۰۰ هزار تومانی، برای متخلفان عبور و مرور در روز دوازدهم فروردین خبر داد و گفت: این متخلفان، کسانی هستند که جان خود و خانواده شان را در دو حوزه به خطر می اندازند به ویژه موتورسیکلت ها که ای کاش با خودرو در سطح شهر می آمدند و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی را هم می گرفتند اما جان خود و خانواده شان را به خطر نمی انداختند.
وی در پاسخ به مدت زمان ادامه محدودیت های عبور و مرور در شهر نیز گفت: این طرح برای ۱۲ و ۱۳ فروردین تصویب شده، بعد از این تاریخ باید منتظر مصوبات ستاد استانی و تدابیر ستاد ملی باشیم، همچنین امیدوارم امروز نیز تجربه موفق روز دوازدم تکرار و دو روز تاریخی در وضعیت ترافیک و تردد استان اصفهان ثبت شود تا شاهد مهار همه گیری کرونا در میان شهروندان باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار