شهر هوشمند سدی محکم در برابر بحران

شهردار زرین شهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا هوشنمدسازی و ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان پاشنه آشیل فعالیت مدیریت را تشکیل می دهد از این رو انتظار می رود در کمترین زمان ممکن زیرساخت های لازم برای تحقق این مهم در شهرداری زرین شهر تامین شود .

میثم محمدی در نشست شورای معاونین شهرداری زرین شهر اظهار کرد: امروز همه شاهد هستیم که ویروس کرونا به مرحله همه‌ گیری رسیده و برهمین اساس مسئولان امر و کادر درمانی بر این باور هستند که ماندن در خانه، کاهش مراودات و تردد در سطح شهر راهکار قطع زنجیره انتقال این بیماری است.
وی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های شهر به حالت تعلیق درآمده است، افزود: با توجه به اینکه شهر موجودی زنده و پویا شناخته می شود نمی توان خدمت رسانی به شهروندان را در حوزه های مختلف مدیریت شهری و به دلایل مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا متوقف ساخت از این رو باید با اتخاذ تدابیر مختلف همچون ارائه خدمات غیرحضوری، رعایت پروتکل های بهداشتی و ... به گونه ای عمل کرد که فعالیت های شهرداری به روال عادی خود بازگردد.
شهردار زرین شهر با اشاره به تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد شهری، تصریح کرد: در دوره پنجم مدیریت شهری زرین شهر با برنامه ریزی های صورت گرفته و حرکت بر روی ریل مناسب شاهد اتفاقات خوب و رشد اقتصادی بودیم اما کرونا باعث شد برنامه های پیش بینی شده در سال 99 با چالش مواجه شوند، برهمین اساس باید به گونه ای عمل کرد که بعد از بحران کرونا بتوانیم به همان مسیر قبل بازگردیم.
وی ادامه داد: بسیاری از کارشناسان اقتصادی براین باور هستند که شیوع این ویرورس منحوس سبب به وجود آمدن بحران اقتصادی بی‌سابقه‌ای در دنیا خواهد شد و با توجه به اینکه شهرداری‌ها نیز از این بحران مستثنی نیستند باید با مطالعه و اتخاذ تدابیر هوشمندانه به چالش های پیش روی شهرداری برای کاهش آسیب‌های احتمالی مالی بپردازیم.
محمدی اضافه کرد: طی هفته های اخیر هزینه‌های پیش بینی نشده زیادی برای حفظ و توسعه بهداشت عمومی شهر و شهروندان به شهرداری‌های کشور تحمیل شد از طرفی به دلیل تعطیل شدن شهر، بخش زیادی از کدهای درآمدی پیش بینی شده در بودجه سال ۹۹ تحت تاثیر قرار گرفته اند و این مسئله سبب شده نگرانی های بسیاری را برای محقق شدن بودجه به وجود بیاید.
وی با بیان اینکه اقتصاد شهر و شهروندان با یکدیگر گره خورده اند، عنوان کرد: در صورتی که این روند ادامه داشته باشد قطعا اقتصاد شهر آسیب خواهد دید و این آسیب همه افرادی که در آن شهر زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد که باعث می شود فعالیت و تأمین مالی پروژه‌های شهرداری‌ها، روند فرسایشی به خود بگیرد.
شهردار زرین شهر بیان کرد: چنانچه تدابیر لازم درخصوص تامین مباحث مالی و تحقق کدهای درامدی در شهرداری اتخاذ نشود، سیستم‌های مدیریت شهری چاره‌ای جز توقف خدمات رسانی به مردم در برخی از بخش‌ها را ندارند و با توجه به حساسیت کیفیت و کمیت خدمات عمومی که شهرداری به مردم ارائه می‌کند، تبعات توقف خدمات رسانی در بخش‌های مختلف سیستم مدیریت شهری می‌تواند بسیار خطرناک باشد.
وی با اشاره به لزوم حرکت شهرداری زرین شهر به سمت شهری هوشمند، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا هوشنمدسازی و ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان پاشنه آشیل فعالیت مدیریت را تشکیل می دهد از این رو انتظار می رود در کمترین زمان ممکن زیرساخت های لازم برای تحقق این مهم در شهرداری زرین شهر تامین شود تا بحران پیش رو را به یک فرصت برای خدمت رسانی شایسته به شهروندان مبدل سازیم.
محمدی با اشاره به گستردگی فعالیت های شهرداری نسبت به دیگر سازمان ها و نهادهای خدماتی و اجرایی، یادآور شد: ارائه خدمات غیرحضوری در شهرداری نه تنها باعث ایجاد تحول فرهنگی در نگرش نیروهای شهرداری و کاهش بوروکراسی اداری خواهد شد بلکه بخش مهمی از خدمات به شهروندان را تسریع و تسهیل می کند برهمین اساس برای تحقق درآمد پایدار شهری باید به استفاده هرچه بیشتر از ظرفیتهای حوزه آی تی حرکت کنیم.
وی متذکر شد: شهر هوشمند نیازمند شهروندان هوشمند است، از این رو اداره ارتباطات مردیم شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر نیز باید به سمت فرهنگ سازی در این حوزه گام برداشته و شهروندان را از تمام این خدمات آگاه سازد و برای ارتقای سطح کاربری شهروندان شرایط و امکانات لازم را فراهم کند.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی بسیاری از کسب‌وکارها تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته و عملاً تعطیل شده‌اند، گفت: در شرایط فعلی انتظار می رود کمیسیون های ماده 5، ماده 100 و ... فعالتر عمل کرده و حتی جلسات آنان برای بررسی پرونده ها به صورت آنلاین برگزار شود تا مدیریت شهری بتواند خدمات مورد نیاز شهر و شهروندان را در حد قابل قبول مدیریت کند.
شهردار زرین شهر با بیان اینکه مسئله قرنطینه و کاهش تردد شهروندان در شهر با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا تنها مختص به ایام نوروز نبوده و باید همچنان هوشیارانه عمل کنیم چراکه کرونا در کمین است، گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی در قالب فاصله گذاری هوشمند ادامه خواهد داشت از این رو باید تدابیر لازم در شهرداری زرین شهر اتخاذ شود تا شهروندان و همچنین پرسنل شهرداری با کمترین دغدغه بتوانند فعالیت های مورد نیاز را انجام دهند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار