افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز براساس شیوع کرونا/ مشترکین گاز کنتورخوانی کنند

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تاکید بر اینکه مشترکین باید شماره کنتور خود را به این شرکت اعلام کنند، گفت: از ابتدای فروردین امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری استان اصفهان حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است که بخشی از این افزایش به شیوع ویروس کرونا بر می گردد.

مصطفی علوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص صدور پیامکی قبوض گاز در دوران کرونا و پیامک هایی مبنی بر کنتور خوانی و اعلام آن به شرکت گاز، اظهار کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، شرکت ملی گاز کشور تمهیداتی را براساس ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور و استان اندیشیده است.
وی گفت: با تصمیمات صورت گرفته، شرکت ملی گاز دیگر برای قرائت کنتور گاز، ماموران خود را به منازل مشترکین اعزام نخواهد کرد و با پیامک ارسالی برای آنها، درخواست می شود که شماره مشکی کنتور را خود قرائت کنند و از طریق سامانه ۳۸۱۹۴ و یا تماس تلفنی شرکت و اعلام به کنتورخوان و یا ورود به سایت شرکت گاز استان، شماره را که مبین میزان گاز مصرفی آنهاست، اعلام کند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تاکید کرد: اگر شماره کنتورها از سوی مشترکان اعلام نشود توازن شبکه گاز برهم خواهد خورد و ممکن است حق مشترکان و شرکت ملی گاز تضییع شود.
به گفته علوی، مراجعه نکردن ماموران قرائت کنتور موجب رعایت مسائل بهداشتی در دوران شیوع کرونا است و موجب کاهش خطرات انتقال این ویروس می شود.
فصل سرد سال را به ۶ ماه افزایش دادیم
وی افزود: در پی شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی برای برخی اصناف و مردم، شرکت ملی گاز با افزایش فصل سرد سال به ۶ ماه و انتقال آن از ۱۵ فروردین به ۱۵ اردیبهشت ماه، با توجه به اینکه تعرفه گاز فصل سرد و گرم متفاوت است، به معیشت مردم کمک خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان همچنین با بیان اینکه در پی شیوع ویروس کرونا و به دلیل رعایت مسائل بهداشتی مصرف آب گرم و به دنبال آن گاز طبیعی در استان افزایش یافته است، تصریح کرد: به طور قطع هیچ سالی در این برهه از زمان در بخش خانگی با چنین میزان مصرف گازی در استان اصفهان مواجه نبوده ایم.
وی توضیح داد: از ابتدای فروردین امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری استان اصفهان حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است که بخشی از این افزایش به شیوع ویروس کرونا برمی گردد.
قیمت گاز طبیعی افزایش نداشته است
علوی با تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت گاز طبیعی همانند چند سال گذشته افزایش قیمتی نداشته است، گفت: با مراعات مشترکان در مصرف بهینه گاز، آنها می توانند پرداخت کمتری نسبت به قبل داشته باشند.
وی در خصوص الزام مشترکین به کنتورخوانی و اعلام آن به شرکت گاز، اظهار کرد: همکاری مشترکان در قبال خدمات دریافتی شرکت گاز امری طبیعی است، اما با وجود تماس تلفنی کنتورخوان به عنوان مامور جمع آوری شماره کنتور مشترکین و همچنین ارسال پیامک در دو مرحله به آنها، برخی افراد همچنان نسبت به این موضوع بی توجه هستند، بنابراین شرکت بعضا هشدار و اخطاریه های قطع گاز را صادر می کند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، از مشترکین گاز طبیعی در تمام بخش ها درخواست کرد که در اعلام شماره کنتور و پرداخت قبوض خود با شرکت گاز همکاری کنند، چرا که بخشی از یارانه پرداختی به مردم، مربوط به گازبهای پرداختی از سوی آنهاست.
وی تاکید کرد: با وجود شیوع کرونا در کشور قبوض مشترکین گاز طبق روال گذشته همچنان به صورت پیامکی پرداخت خواهد شد و نباید در این شرایط قوانین موجود را زیرپا بگذاریم، اگر مبالغ پرداختی گازبهای مشترکین سنگین باشد، شرکت گاز در شرایط موجود مساعدت لازم را با مردم خواهد داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار