حرکت شهرداری باغبادارن در راستای تحقق شعار "جهش تولید"

شهردار باغبادران گفت: با مرور نامگذاری ‏‌ها در می یابیم که معظم له با طرح این شعارها عموماً با مباحثی چون ظرفیت های موجود در کشور و همچنین ضرورت ها، اولویت ها و اقتضائات اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی کشور پرداخته اند و توجه همگان خصوصا مسئولان را به موانع و فرصت هایی که در فضای کشور و همچنین عملکردهای بین المللی در برابر ایران آن هم با نگاهی واقع بینانه جلب کرده اند.

حجت الله امینی باغبادرانی، با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: نامگذاری ‏‌های یک دهه اخیر توسط مقام معظم رهبری، حاکی از اهمیت حوزه اقتصاد خصوصا تولید به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور است و این مهم نشان از آن دارد که معظم له با تدابیر حکیمانه خود در قالب شعار سال هدف مشترکی را برای مردم و دستگاه های اجرایی مشخص کرده که زمینه افزایش انسجام و حرکت هدفمند آحاد مردم و مسئولان در طول سال را فراهم کند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بار دیگر با اولویت قرار دادن مباحث اقتصادی کشور و رونق آن ، سال جدید را سال"جهش تولید" نامیدند، افزود: با مرور نامگذاری ‏‌ها در می یابیم که معظم له با طرح این شعارها عموماً با مباحثی چون ظرفیت های موجود در کشور و همچنین ضرورت ها، اولویت ها و اقتضائات اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی کشور پرداخته اند و توجه همگان خصوصا مسئولان را به موانع و فرصت هایی که در فضای کشور و همچنین عملکردهای بین المللی در برابر ایران آن هم با نگاهی واقع بینانه جلب کرده اند.
شهردار باغبادران تصریح کرد: نامگذاری سال 1398 تحت عنوان "رونق تولید" و تاکید بر این شعار در سال 1399 و نامگذاری آن تحت عنوان "جهش تولید" نشانگر اهمیت تولید در کشور دارد چرا که بازنگری در روند رشد تولید در کشور و همچنین توسعه کمی و کیفی آن دستاوردهای بسیاری را برای کشور به همراه خواهد داشت که مهمترین آن تامین نیازهای کشور است.
وی ادامه داد: جهش تولید دقیقا در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب قرار دارد چرا که توجه به تحقق این شعار مقاوم‏ سازی اقتصاد کشور با تکیه برعزم جهادی جوانان انقلابی و با انگیزه کشور و دستیابی به شعار "ما می‏توانیم" بوده که همواره در عرصه های مختلف رمز موفقیت کشور بوده است.
امینی اضافه کرد: توجه به تولید باکیفیت یکی دیگر از ملزومات جهش تولید بوده که علاوه بر خودکفایی در عرصه های مختلف و کاهش واردات ، توسعه صادرات و رونق فضای اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت و نه تنها از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد کرد بلکه ارز آوری برای کشور به همراه دارد و این مهم افزایش ظرفیت ایجاد اشتغال جوانان را نیز رقم خواهد زد.
امینی اضافه کرد: با تحقق جهش تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان نیازمند شغل، اقتصاد خانواده ها رونق خواهد گرفت تامین اقتصاد خانواده به معنای حل مشکلات و معضلات اجتماعی است چراکه هر زمان با پدیده بیکاری مواجه شدیم به دنبال آن رکود اقتصادی ، اعتیاد ، سرقت ، طلاق و... افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه شهرداری ها در راستای تحقق شعار سال جاری می توانند ایفای نقش کنند ، عنوان کرد: مدیریت شهری باغبادران در سال "جهش تولید" خود را موظف دانسته برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش کند و از جمله نقش شهرداری ها فرهنگسازی و تشویق شهروندان برای استفاده آنان از تولیدات و محصولات داخلی است.
شهردار باغبادران بیان کرد: شهرداری ها علاوه بر حرکت در مسیر فرهنگسازی و اقدامات تبلیغاتی در مرحله نخست باید خود به اجرایی شدن سیاست های ابلاغ شده توجه داشته باشند به گونه ای که نیازهای خود را از تولیدکنندگان داخلی تامین کنند و با حرکت در این مسیر به شهروندان و دیگر دستگاه ها ارائه الگو دهند.
وی با بیان اینکه شهرداری ها با عملکرد خود می توانند مردم را به سمت جهش و رونق تولید سوق دهند، یادآور شد: یکی از مصرف کنندگان محصولات مختلف در شهرهای ایران شهرداری ها هستند و چنانچه این نهاد نیازهای خود را به سمت و سوی کالای ایرانی سوق دهند علاوه برآنکه در ارائه الگو ریل گذاری موثری داشته در ایجاد اشتغال نیز نقش آفرینی کرده است.
امینی افزود: از جمله وظایف فرهنگی و اجتماعی که قانون بر عهده شهرداری ها قرار داده مسئله تسهیلگری است از این رو مدیریت شهری با نیاز سنجی و تهیه الگوهای کارشناسی شده و درخشان می تواند به گونه ای عمل کند که شهروندان براساس نقشه راه و نیازسنجی هایی که توسط شهرداری در هر منطقه انجام گرفته عمل کنند و از طرفی از برخی کمک های دولتی نیز بهره مند شوند و شهرداری باغبادران نیز قطعا براین مبنا حرکت خواهد کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار