اقدامات پیشگیرانه مقابله با ویروس کرونا اداره بهزیستی شاهین شهر

اصفهان امروز- رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، اداره بهزیستی شاهین شهر همچون سایر ارگان‌ها و ادارات شهرستان در راستای مقابله با ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اقدامات ویژه‌ای در مراکز شبانه روزی تحت پوشش خود انجام داده است.

امین عسگری اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی همکاران این اداره، خدمات شایسته‌ای به جامعه هدف بهزیستی که شامل معلولین، زنان سرپرست خانوار، آسیب دیدگان اجتماعی و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست هستند ارائه شده است که از آن جمله می‌توان به افزایش دامنه فعالیت صدای مشاور خط تلفن ۱۴۸۰ اشاره کرد، این خط تلفن از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۴ شب پاسخگوی شهروندان بوده و به ارائه مشاوره تلفنی در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا و همچنین سایر مشکلات خانوادگی، کنترل استرس، هیجانات و غیره می پردازد .

وی به ارائه خدمات شبانه روزی از طریق مشاوره با خط تلفن ۱۲۳ اشاره کرد و گفت: پیش از این پاسخ گویی به صورت ۸ ساعته انجام می شد که با توجه به شرایط به وجود آمده، تیم تخصصی اورژانس اجتماعی بهزیستی، در طول شبانه روز آمادگی ارائه خدمات به شهروندان را دارد و در صورت نیاز تیم تخصصی به محل مربوطه اعزام می شوند، به طوری که از ابتدای سال جاری ۴۲ ماموریت در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان انجام شده است .

رئیس اداره بهزیستی ادامه داد: دو مرکز سالمندان با نگهداری از بیش از ۱۰۰ نفر سالمند ، یک مرکز نگهداری از بیماران مزمن اعصاب و روان با ارائه خدمات به بیش از ۱۰۰ بیمار روانی مزمن، سه مرکز ترک اعتیاد با ارائه خدمات به بیش از ۲۰۰ نفر آسیب دیده اعتیاد و دو خانه کودک و نوجوان با نگهداری شبانه روزی بیش از ۳۰ نفر کودک بی سرپرست و بدسرپرست، تحت نظارت این اداره فعالیت می کنند که در شرایط کنونی با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه و انجام پروتکل های مهیا شده و اقدامات پیشگیرانه شامل ضدعفونی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به ارائه خدمات می پردازند .

عسگری با بیان اینکه خوشبختانه هیچ گونه مورد مبتلا به ویروس کرونا در این مراکز وجود نداشته است ،تصریح کرد: اتاق هایی به عنوان اتاق قرنطینه در این مراکز تعریف شده است تا در صورت پذیرش افراد جدید، غربالگری و قرنطینه انجام و در صورت عدم مشکل خاصی، به جمع سایر مقیمان اضافه شوند .

وی به دیگر اقدامات انجام شده این اداره اشاره کرد و گفت: به منظور کمک به معیشت مستمری بگیران شامل زنان سرپرست خانوار و معلولین تحت پوشش بیش از یک میلیارد تومان در قالب مستمری، عیدی و ... از محل اعتبارات دولتی، بیش از ۵۰ میلیون تومان به صورت نقدی و بیش از ۱۵۰ میلیون تومان به صورت غیر نقدی و خدماتی در قالب بسته های معیشتی و بهداشتی از محل مشارکت های مردمی شهرستان و خیرین از ابتدای اسفند ۹۸ تا کنون تعلق گرفته است .

رئیس اداره بهزیستی شهرستان افزود: کارگاه‌های اشتغال حمایتی که توسط معلولین و زنان سرپرست خانوار فعالیت می‌کنند تاکنون با رعایت پروتکل های مربوطه و رعایت موارد پیشگیرانه، بیش از ۵۰ هزار ماسک برای جامعه هدف و شهروندان تهیه و توزیع کرده‌اند و این ارائه خدمات آنان همچنان ادامه دارد .

عسگری در پایان به مهد کودک های تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: تعداد ۴۰ مهد کودک تحت نظارت این اداره فعالیت می‌کنند و در حال حاضر به لحاظ تعطیل بودن مراکز، آموزش کودکان به صورت مجازی انجام می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار