افزایش 41 درصدی انتقال نفت خام از طریق خطوط لوله منطقه اصفهان در ایام نوروز

علیرغم کاهش میزان مصرف فرآورده های نفتی در سطح کشور، انتقال نفت خام از خطوط لوله منطقه اصفهان در ایام نوروز امسال بیش از 41 درصد افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه اصفهان، مهندس سیاوش اورنگی مدیر منطقه در این باره گفت: از ابتدای آغاز تعطیلات نوروزی (29 اسفند 98 تا 15 فروردین 99) به منظور تامین خوراک مورد نیاز پالایشگاه اصفهان و بخشی از خوراک پالایشگاه های تهران و تبریز از طریق خطوط لوله 32 اینچ مارون به اصفهان و 24 اینچ اصفهان به تهران بیش از یک میلیارد و ۶۲۳ میلیون لیتر نفت خام (معادل بیش از ۱۰ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه) رسید و ارسال شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 41 درصدی را نشان می دهد .

وی افزود: در این مدت بیش از 365 میلیون و پانصد هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی شامل: بنزین یورو، بنزین معمولی، نفت گاز، نفت سفید و نفت کوره از طریق خطوط لوله منطقه اصفهان رسید و به مبادی مصرف ارسال شد که بیشتر آن مربوط به تولیدات پالایشگاه اصفهان و بخشی نیز مربوط به تولیدات پالایشگاه بندرعباس بود .

مهندس اورنگی بیان کرد: در ایام نوروز 1399 بیش از 45 میلیون لیتر بنزین یورو و معمولی از طریق خطوط لوله این منطقه رسید و ارسال شد که خوشبختانه به دلیل توجه مردم به توصیه های عمومی ستاد مقابله با ویروس کرونا و کاهش ترددهای درون و برون شهری و رعایت قرنطینه خانگی شاهد کاهش قابل ملاحظه آن نسبت به سال گذشته بودیم .

مدیر منطقه اصفهان اظهار داشت: طی نوروز امسال بیش از 253 میلیون لیتر نفت گاز تولیدی پالایشگاه اصفهان به طرف تهران ارسال شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 100 درصدی را نشان می دهد .

مدیر منطقه اصفهان کارکنان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران را سربازان خط مقدم انتقال انرژی کشور دانست و بیان کرد: در ایام عید نوروز که بخش قابل ملاحظه ای از مردم و کارکنان دولت در قرنطینه خانگی بودند، کارکنان پرتلاش بخش های مختلف عملیاتی، فنی، پشتیبانی و حراست با خدمات شبانه روزی خود در مراکز انتقال نفت و پایش مستمر مسیر خط لوله صعب العبور انتقال نفت خام مارون تا اصفهان و خطوط لوله فرآورده های نفتی، نقش بسزایی در خدمت رسانی به هموطنان و اقتصادی کشور ایفا کردند .

گفتنی است؛ منطقه اصفهان با یکهزار و 200 کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی، 8 مرکز انتقال نفت، 2 تاسیسات انتهایی و 31 ایستگاه مخابرات صنعتی در گستره استان های خوزستان، چهار محال و بختیاری و اصفهان، یکی از مناطق استراتژیک و مهم شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران محسوب می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار