تکذیب خبر تحویل حق‌آبه ماهانه کشاورزان غرب اصفهان در تابستان

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر "حق آبه‌داران غرب اصفهان، تا پایان تابستان و هرماه به مدت ۱۰ روز از آب رودخانه بهره‌مند خواهند شد را به نقل از مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان" را تکذیب کرد.

تکذیب خبر تحویل حق‌آبه ماهانه کشاورزان غرب اصفهان در تابستان


به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از آب منطقه ای اصفهان، چندی پیش اخباری مبنی بر اینکه" "آب پشت سد زاینده رود، کمتر از یک چهارم ظرفیت واقعی است و ظرفیت فعلی آب پشت سد زاینده‌رود ۳۲۵۵ میلیون مترمکعب است در حالی است که ظرفیت کامل سد زاینده‌رود بالغ‌ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب است. همچنین حق آبه‌داران غرب اصفهان، تا پایان تابستان و هرماه به مدت ۱۰ روز از آب رودخانه بهره‌مند خواهند شد و در سال زراعی جاری، مجموعاً ۱۸ روز آب در اختیار کشاورزان شرق قرار گرفت که این میزان در مقایسه با سال قبل، کاهش ۱۰ روزه را نشان می‌دهد منتشر شد. "

براین اساس روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان اعلام می دارد: این خبر صحت ندارد و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان در تاریخ انتشار این خبر هیچ گونه مصاحبه ای (اعم از رادیویی، تلویزیونی و مطبوعاتی) انجام نداده و حجم ذخیره آب سد زاینده رود هم اکنون حدود ۳۸۶ میلیون متر مکعب است.

این در حالیست اول خرداد امسال معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در گفتگو با ایمنا با تاکید بر اینکه بنابر تصمیمات اتخاذ شده تا اواسط خرداد ماه آب زاینده رود تحویل کشاورزان شرق اصفهان داده می شود، گفت: کشاورزان غرب استان نیز تا پایان تابستان هر ماه و در یک نوبت ۱۰ روزه حقآبه خود را تحویل می گیرند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار