ذخیره‌سازی ۵ هزار تن مرغ در اصفهان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به کاهش قیمت گوشت قرمز و مرغ، گفت: پیش از عید بالغ بر ۴ هزار تن و بعد از نوروز بالغ بر ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران استان خریداری و ذخیره سازی کرده ایم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به کاهش قیمت گوشت قرمز و مرغ، گفت: پیش از عید بالغ بر ۴ هزار تن و بعد از نوروز بالغ بر ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران استان خریداری و ذخیره سازی کرده ایم.

به گزارش اصفهان امروز، حسین ایراندوست در خصوص وضعیت تولید و ذخیره سازی مرغ در استان اصفهان در آستانه ماه رمضان، اظهار کرد: در مجموع طی ماه های دی، بهمن و اسفند بیش از ۳ میلیون جوجه ریزی بیشتر به امید افزایش مصرف در ایام نوروز در مرغداری های استان انجام شد.

او ادامه داد: متاسفانه در پی شیوع کرونا بسیاری از رستوران‌ها، هتل‌ها، تالارها و دیگر مجموعه‌ها تعطیل و با کسادی کار مواجه شدند و در عمل مرغ روی دست مرغداران باقی ماند که موجب آسیب و ضرر آنها شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تاکید کرد: با ورود شرکت پشتیبانی امور دام به این مسئله، پیش از عید بالغ بر ۴ هزار تن و بعد از نوروز بالغ بر ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران استان خریداری و ذخیره سازی کرده ایم و اکنون به دنبال مجوز صادرات مازاد مرغ استان هستیم.

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر در استان اصفهان علاوه مرغ منجمد، گوشت گرم مازاد بر مصرف وجود دارد، گفت: با توجه به دپوی مرغ در کشور، عوارض صادراتی آن از پنج هزار به ۱۵۰۰ تومان کاهش یافته تا شرایط صادراتی مهیا شود، بنابراین از نظر مقدار و فراوانی مرغ نگرانی در بازار نداریم و امیدواریم میزان مصرف مردم نیز افزایش یابد.

ایراندوست همچنین با اشاره به دپوی گوشت قرمز در استان، توضیح داد: بیشترین دپوی گوشت قرمز در استان اصفهان مربوط به گوشت گاو و گوساله است و طی سه ماه گذشته بالغ بر ۴۰ هزار گوساله پروار در گاوداری های استان دپو شده که سبب کاهش قیمت گوشت قرمز از سوی تولیدکننده شده است.

او گفت: در حال حاضر هر کیلو گوشت دام زنده گاو یا گوساله بین ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان است، در حالیکه قیمت پایه گاودار حداقل ۳۲ هزار تومان است، بنابراین امروز گوشت قرمز در بازار با قیمت مناسب، فراوان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اظهار کرد: انتظار می رود گوشت گاو و گوساله با قیمت ۷۵ تا ۷۰ هزار تومان در بازار عرضه شود و اگر بالاتر از این رقم باشد، نیازمند نظارت بیشتر بر بازار هستیم.

او درباره وضعیت گوشت گوسفند در اصفهان، گفت: اصفهانی ها تمایل بیشتری به مصرف گوشت گوسفند دارند، همچنین دام گوسفند از استان های دیگر به اصفهان وارد می شود، اما اکنون به دلیل فصل زایش گوسفندان و از سوی دیگر شرایط آب و هوایی، دامداران تمایل دارند دامشان در مراتع پروارتر شود که این موجب نوسانات توزیع دام گوسفند در زمان های مختلف شده است.

ایراندوست البته یادآور شد: اخیرا گوشت گوسفند اندکی افزایش قیمت داشته است که بخشی از آن به دلیل شرایط قرنطینه و سختگیری در انتقال دام از سوی استان ها است، در غیر این صورت کمبودی در کشور وجود ندارد.

او با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور ۱۲ کیلوگرم است، افزود: سرانه مصرف گوشت طیور (مرغ، بلدرچین، شترمرغ و بوقلمون) ۲۸ کیلوگرم و تخم مرغ ۱۱ کیلوگرم است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان همچنین کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار را ناشی از کم شدن تقاضا دانست و گفت: به طور معمول قیمت مرغ درجه B باید ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان باشد که به دلیل فراوانی تولید و ذخیره سازی در بازار بین ۸۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان است.

او با بیان اینکه به دلیل فراوانی به دنبال مجوز صادرات گوشت مرغ، تخم مرغ و شیر به کشورهای همسایه هستیم، توضیح داد: در کل کشور و تا پایان فروردین مجوز صادرات ۱۰ هزار تن شیر خشک را دریافت کرده ایم، همچنین به دنبال صادرات ۱۰ هزار تن شیر خشک دیگر هستیم که سهم استان اصفهان حدود ۲۵ درصد است.

ایراندوست با اشاره به ذخیره ۷۰ هزار تن مرغ در کشور، گفت: به طور قطع مازاد بر این ذخیره صادر خواهد شد و به دنبال مجوز آن هستیم.



ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار