از حاشیه تا واقعیت اتفاقات پلیسی روز گذشته اصفهان +تصاویر

از حاشیه تا واقعیت اتفاقات پلیسی روز گذشته اصفهان +تصاویر

روز گذشته اخبار متعددی مبنی بر تعطیلی سیتی سنتر و تیراندازی در شهرستان مبارکه در فضای مجازی منتشر شد، فارس در گزارشی از حاشیه تا واقعیت این اخبار را بررسی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روز گذشته اخبار متعددی مبنی بر تعطیلی مجموعه سیتی سنتر اصفهان و تیراندازی در شهرستان مبارکه در فضای مجازی منتشر شد، فارس در این گزارش از حاشیه تا واقعیت این اخبار را بررسی کرده است.

ظهر روز گذشته در فضای مجازی خبری مبنی بر نشت گاز در پارکینگ سیتی سنتر و تخلیه یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید اصفهان به نقل از روابط عمومی این مرکز منتشر شد.

روابط عمومی مرکز خرید سیتی سنتر با انتشار اطلاعیه‌ای گفته بود مجموعه اصفهان سیتی سنتر به دلیل نشت گاز در محوطه پارکینگ به طور موقت تعطیل و تخلیه شده است.

به غیر از این اطلاعیه اخباری در خصوص تهدیدات امنیتی و موضوع تخلیه مجموعه اصفهان سیتی سنتر در برخی کانال‌های تلگرامی اصفهان نیز منتشر شده بود و دلیل این موضوع را شایعه بمب‌گذاری در این مرکزی تجاری عنوان می‌کردند.

*ماجرای تخلیه و تعطیلی موقت سیتی سنتر در روز گذشته چه بود؟

در همین زمان به غیر از اتفاقات سیتی سنتر، خبری در فضای مجازی در رابطه با تیراندازی در محله دهنو شهرستان مبارکه توسط یکی از رسانه‌های محلی این شهرستان منتشر شده بود که در تیراندازی محله دهنو شهر مبارکه، یک نفر زخمی شده است که پس از درگیری فرد زخمی شده را به بیمارستان انتقال می‌دهند.

پس از آن بود که خبرگزاری فارس به عنوان اولین رسانه در گفت‌وگویی با عالی‌ترین مقام انتظامی استان اصفهان صحت و سقم این حوادث را بررسی کرد.

سردار عبدالرضا آقاخانی در این گفت‌وگو در خصوص این دو حادثه این طور اظهار داشت: وجود یک بسته مشکوک در سیتی سنتر به پلیس گزارش داده شد که پس از بررسی مشخص شد مورد خاصی نبوده است؛ بسته یافت شده خالی بود و در حال حاضر وضعیت عادی است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

با انتشار خبر واقعیت این حادثه، این خبر به سرعت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بین مخاطبان دست به دست شد و در ادامه فرمانده انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگوی دیگری نیز اظهار کرده که این موضوع امنیتی نبوده و در حال حاضر هیچ مسأله امنیتی در اصفهان وجود ندارد.

*تخلیه سیتی سنتر با یک تماس دروغین

در ادامه خبری توسط روابط عمومی مجموعه سیتی سنتر اصفهان به نقل از محمدرضا محسنی، قائم مقام مجموعه سیتی سنتر اصفهان منتشر شد که ساعت 13:55 بعداز ظهر شنبه مأموران نیروی انتظامی وارد محل شده و با هماهنگی مدیریت و به کمک حراست این مجموعه اقدام به تخلیه سیتی سنتر به دلیل وجود احتمالی شیء مشکوک و بمب‌گذاری کردند.

وی گفته بود که مأموران پس از بررسی محل و پیدا نکردن هیچ‌گونه شیء مشکوکی به این نتیجه رسیدند که تماس گرفته شده با نیروی انتظامی و اطلاعات ناشی از آن، دروغ بوده است.

پس از سعی و تلاش مأموران نیروی انتظامی و اطمینان از وجود امنیت و تکذیب شایعات، روابط عمومی مجموعه سیتی سنتر اصفهان در پست اینستاگرامی خود اطلاعیه‌ای را منتشر کرد که در این اطلاعیه وضعیت عادی این مجموعه مانند قبل به اطلاع شهروندان رسیده بود.



*واکاوی زخمی شدن یک نفر در نزاع دانش آموزان شهرستان مبارکه

در بحث تیراندازی در یکی از محله‌های شهرستان مبارکه نیز صبح دیروز در برخی از رسانه‌ها نیز به نقل از یک منبع آگاه که در این صحنه حضور داشته، بیان شده بود که در درگیری بین دو دسته از دانش آموزان در محله دهنو این شهرستان، یکی از نزاع کنندگان با سلاح شکاری که در اختیار داشت، یک گلوله شلیک کرد.

وی در ادامه گفته بود که گلوله شلیک شده به کسی اصابت نکرد اما قنداق سلاح به سر یکی از دانش آموزان برخورد و او را زخمی کرد؛ تیر شلیک شده به در مدرسه اصابت کرده است و تحقیقات در این زمینه از طرف نیروی انتظامی ادامه دارد.

هم‌چنین این منبع آگاه اشاره کرده بود که با حضور رفقای این دانش آموزان با سلاح‌های گرم و سرد درگیری بالا گرفت و یک نفر از دانش آموزان زخمی شد.

*نزاع در مبارکه به دلیلی مسائل خانوادگی بود

این در حالی است که ظهر دیروز فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص اخبار دیگری پیرامون حادثه تیراندازی در شهرستان مبارکه نیز تصریح کرده بود که حادثه تیراندازی در مبارکه به صورت مطرح شده در فضای مجازی صحت ندارد.

سردار آقاخانی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت که خبر تیراندازی در مبارکه کذب است. وی در تشریح این حادثه گفت: 2 دانش‌آموز به دلایل مسائل خانوادگی ‌با سلاح سرد قمه با یکدیگر درگیر می‌شوند که در این درگیری هیچ‌کس آسیب جدی ندید و هر 2 فرد دستگیر شدند.

*رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی روی دو اتفاق روز گذشته حساس شدند

جهانگیر کریمی نیز صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: اخبار نهایی و کامل این دو حادثه، همان خبرهای روز گذشته بود که توسط پایگاه خبری پلیس و فرمانده انتظامی استان اصفهان به اطلاع مردم و رسانه‌ها رسید؛ این در حالی است که در طول ایام گذشته نیز چنین اتفاقاتی رخ می‌داده اما در مورد اتفاقات روز گذشته شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها با توجه به شرایط بیشتر حساس شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان تصریح کرد: نزاع‌ها در شهرستان‌ها مخصوصاً شهرهای مرزی استان به دلیل مهاجرت‌ها و زندگی عشایران در آن مناطق رخ می‌دهند که این افراد معمولاً تفنگ شکاری یا اسلحه‌ای به همراه خود دارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار