ایران برد، یک اصفهانی درخشید

دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و آرژانتین در هفته دوم لیگ جهانی والیبال با پیروزی ۳ بر ۲ تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

ایران برد، یک اصفهانی درخشید

به گزارش ایمنا، تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در هفته دوم لیگ جهانی والیبال از ساعت ۲۱ و ۱۰ دقیقه امشب به مصاف یاران خولیو ولاسکو در تیم ملی آرژانتین رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید.

تیم ملی کشورمان این بازی را با ترکیب میلاد عبادی‌پور، سعید معروف، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، امیر غفور و مهدی مرندی آغاز کرد.

ست نخست؛ ۲۹ بر ۲۷ به سود ایران

ایران به وسیله میلاد عبادی‌پور به نخستین امتیاز این ست دست یافت. با وجود بازی پایاپای دو تیم در ابتدای ست، آرژانتین در ادامه برتر نشان داد و با پیروزی ۸ بر ۶ به وقت استراحت فنی نخست رفت. این اختلاف امتیاز در ادامه بیشتر هم شد و شاگردان خولیو ولاسکو با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ از تیم ملی ایران پیش افتادند.

در دقایق بعدی این ست محمدجواد معنوی‌نژاد هم در زمین به کار گفته شد و بیشتر توپ‌ها نیز به او ختم می‌شد. وقتی ایران به امتیاز ۱۸ در مقابل ۱۹ امتیاز آرژانتین رسید ولاسکو شاگردانش را به کنار زمین فرا خواند. جای خالی سعید معروف و سپس امتیاز سرویسی که ایران به دست آورد، حساب کار را ۲۱ بر ۲۱ مساوی کرد. در ادامه بر سر بازبینی یک صحنه روند بازی برای چند دقیقه متوقف شد و در نهایت رأی به نفع ایران صادر شد تا این ست با نتیجه ۲۳ بر ۲۳ دنبال شود. در ادامه درخشش معنوی‌نژاد باعث شد ایران پا به پای آرژانتین پیش برود و ۲۶ بر ۲۵ پیش بیفتد. در نهایت ایران در پایان یک ماراتن جذاب در ست نخست، با آبشار عادل غلامی آرژانتین را ۲۹ بر ۲۷ شکست داد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران

معنوی‌نژاد که در ست اول درخشان ظاهر شده بود، اولین امتیاز ست دوم را هم به حساب ایران واریز کرد. ایران که از ست اول درس گرفته بود بازی را در دست گرفت و با پیروزی ۸ بر ۶ به وقت استراحت فنی نخست رفت.

وقتی این ست با حساب ۱۵ بر ۱۲ به سود تیم ملی کشورمان دنبال می‌شد آرژانتین با یک جای خالی به امتیاز ۱۳ رسید و امتیاز بعدی هم به این تیم رسید تا اختلاف امتیاز به حداقل ممکن برسد. البته این ایران بود که زودتر از حریف شانزدهمین امتیاز ست دوم را کسب کرد.

در ادامه آرژانتین به قصد جبران این نتیجه به زمین آمد اما نه تنها موفق نبود که ایران اختلاف امتیاز را بیشتر هم کرد تا با پیروزی ۲۵ بر ۲۰ در ست دوم، تنها یک ست تا شکست آرژانتین فاصله داشته باشد.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود آرژانتین

نخستین امتیاز ست سوم به آرژانتینی‌ها رسید اما در ادامه باز هم برتری با ایران بود و ملی‌پوشان کشورمان با پیروزی ۸ بر ۶ به وقت استراحت فنی نخست رفتند.

در بازگشت به زمین آرژانتین عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشت و در امتیاز ۹ به ایران رسید و در ادامه ۱۱ بر ۱۰ پیش افتاد. در نهایت نیز این آرژانتین بود که با برتری ۱۶ بر ۱۳ به وقت استراحت فنی دوم رفت.

عملکرد ایران در ست سوم افت کرده بود و آرژانتین با استفاده از دفاع روی تور مناسب، امتیازها را یکی پس از دیگری به حساب خود واریز می‌کرد. وقتی آرژانتین ۲۲ بر ۱۷ پیش افتاد سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان درخواست وقت استراحت کرد که حاصل آن کسب ۲ امتیاز پیاپی برای ایران بود. این بار خولیو ولاسکو برای آرژانتین درخواست وقت استراحت کرد. این وقفه به نفع آرژانتین تمام شد و این تیم در آستانه پیروزی در ست سوم قرار گرفت. در نهایت پابلو کرِر آرژانتین را به امتیاز ۲۵ رساند و ست سوم با پیروزی ۲۵ بر ۲۰ این تیم به پایان رسید.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود آرژانتین

ست چهارم با امتیازی که معنوی‌نژاد کسب کرد آغاز شد. ۲ تیم که در سه ست قبلی برای هم خط و نشان کشیده بودند نشان دادند نمی‌خواهند در ست چهارم قافیه را به راحتی به حریف ببازند. در ادامه ایران رفته رفته بر بازی مسلط شد و تیم ملی کشورمان با پیروزی ۸ بر ۵ به وقت استراحت فنی نخست رفت.

خطای تور محمد موسوی حکم به تساوی بازی در عدد ۱۰ داد. با اینکه ایران در ادامه این ست دوباره از آرژانتین پیش افتاد اما این تیم دست بردار نبود و پس از به تساوی کشاندن بازی با پیروزی ۱۶ بر ۱۵ به وقت استراحت فنی دوم رفت.

دو تیم ست چهارم را با حداقل اختلاف دنبال کردند اما این آرژانتین بود که با پیروزی ۲۵ بر ۲۳ در این ست، بازی را به ست پنجم کشاند.

ست پنجم؛ ۱۵ بر ۱۱ به سود ایران

ایران نخستین امتیاز ست پنجم را کسب کرد تا امیدوار به پیروزی در این دیدار باشد. در ادامه ایران ۶ بر ۲ پیش افتاد تا سرمربی آرژانتین درخواست وقت استراحت کند. در ادامه آرژانتین سه امتیاز را جبران کرد تا این بار ایگور کولاکوویچ شاگردانش را به کنار زمین فرا بخواند. ملی‌پوشان با اجرای دستورات کولاکوویچ در زمین، از حریف فاصله گرفتند و با برتری ۱۵ بر ۱۱ در ست پنجم، در مجموع موفق به شکست ۳ بر ۲ آرژانتین شدند.

به این ترتیب تیم ملی والیبال ایران هفته دوم لیگ جهانی را با پیروزی ۳ بر ۲ برابر بلژیک، شکست ۳ بر یک مقابل صربستان و برتری ۳ بر ۲ برابر آرژانتین به پایان رساند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار