دانش‌آموزان به فرآیند جدید هدایت تحصیلی آموزش و پرورش اعتماد کنند

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان از دانش‌آموزان و والدین آنها خواست تا برای انجام هدایت تحصیلی به مشاوران و فرآیند جدید آموزش و پرورش اعتماد داشته باشند.

دانش‌آموزان به فرآیند جدید هدایت تحصیلی آموزش و پرورش اعتماد کنند

رحیم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا آموزش و پرورش بر روی هدایت تحصیلی تاکید دارد در حالی که والدین معتقدند حقوق دانش‌آموزان با اجرای این طرح ضایع می‌شود، گفت: هدایت تحصیلی همواره در سال‌های قبل نیز در آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان وجود داشت اما شکل و ساختار آن از سال گذشته با تغییراتی رو به رو شد.

وی ادامه داد: در ساختار جدید رویکرد به سمت هدایت تحصیلی فرآیندی است، در واقع ما به دانش‌آموز کمک می‌کنیم رشته تحصیلی و شغل آینده خود را به درستی و بر اساس علایق و استعدادهایی که دارد، انتخاب کند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: ما با توجه به شرایطی که در ساختار نظام جدید آموزشی برای هدایت تحصیلی تعریف شده سعی کردیم دو کمک را به دانش‌آموزان برای انتخاب صحیح رشته و مسیر آینده تحصیلی آنها انجام دهیم، اول اینکه بتوانیم سطح آگاهی دانش‌آموز و والدین را از آینده شغلی و تحصیلی جامعه مشخص کنیم و دیگر اینکه کمک کنیم رشته‌هایی که می‌تواند برای دانش‌آموز فرصت باشد، انتخاب شوند.

وی با اشاره به اینکه گاهی دانش‌آموزان تحت تاثیر فضای عمومی جامعه قرار گرفته و گرایش به رشته‌هایی پیدا می‌کنند که الزاماً در آینده فرصت شغلی ندارند، تاکید کرد: تمام تلاش آموزش و پرورش این است که سطح آگاهی‌های دانش‌آموزان را بالا ببرد و فرصت‌هایی که در جامعه و بازار کار برای یک رشته تحصیلی وجود دارد را برای دانش‌آموزان مهیا کند.

محمدی بیان کرد: ما بر اساس نمره دانش‌آموزان که گویای استعداد آنها در رشته‌های مختلف است، امکاناتی ایجاد کردیم تا دانش‌آموزان رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند و این فرآیندی نیست که دانش‌آموز نگران باشد.

وی از دانش‌آموزان و والدین آنها خواست تا برای انجام هدایت تحصیلی به مشاوران و فرآیند جدید آموزش و پرورش اعتماد داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر بیشترین دغدغه در رابطه با رشته علوم تجربی است و نتیجه چنین می‌شود که اکنون از یک میلیون نفر داوطلب ورود به دانشگاه ۶۰۰ هزار نفر به رشته‌های علوم تجربی گرایش دارند و امکان قبولی آنها در دانشگاه کمتر از سایر رشته‌ها است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار