آزیتا حاجیان: دولت باید فیلمسازها را به ساختن فیلم کودک ترغیب کند

آزیتا حاجیان عضو هیئت انتخاب آثار بخش مسابقه سینمای ایران در سی امین جشنواره فیلم کودک گفت: اصفهان شهر بسیار زیبایی است و خیلی خوب است که جشنواره به اصفهان بازگشت.

آزیتا حاجیان: دولت باید فیلمسازها را به ساختن فیلم کودک ترغیب کند

به گزارش ایمنا، این بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون ادامه داد: به نظر من جشنواره نه تنها در اصفهان بلکه اگر در دیگر شهرها، به جز پایتخت برگزار شود انگیزه و تلاش و فعالیت را در جوانان آن شهر زیاد می کند و روح و نشاط به آن شهر می دهد.

حاجیان در ارتباط با سهیم بودن جشنواره کودک در تربیت کودکان گفت: برای اینکه متوجه شویم جشنواره کودک چقدر در تربیت کودکان سهیم بوده است باید تمام فیلم های سالهای پیش را ببینیم و تاثیر آنها را بررسی کنیم ولی خیلی مهم است که چه فیلم هایی انتخاب شده و به عنوان تغذیه روحی روانی بچه ها در اختیارشان قرار داده میشود.

بازیگر دزد عروسک ها دلیل تمایل کودکان برای تماشای فیلم های کودک خارجی را این گونه بیان کرد:جامعه شناسان و روانشناسان کودک باید توجه بیشتری به کودکان و نوجوانان کنند و باید آنها را با مشکلات جامعه و فرهنگ ایرانی بیشتر آشنا کنند، دولت و مسئولین باید فیلم سازها را به ساختن فیلم کودک ترغیب کنند و فیلم سازها برای کودکان کارهای خوب و قابل تامل بسازنند.

وی در ادامه افزود: باید فیلم هایی ساخت که کودک را به سینما بکشاند. نمی شود کودک و نوجوان را وادار به تماشای فیلم ایرانی کرد بلکه کودک باید خود به خود جذب فیلم های داخلی شود.

حاجیان در ادامه گفت: شاید فیلم های خارجی به روش تکنیک و محتوا بچه ها را جذب می کنند، شاید فیلم سازهای خارجی خواسته های گروه کودک و نوجوان را در سراسر کشور بررسی کرده اند و بر آن مبنا پیش می روند و شاید ما هنوز در سطحی که توقع روحی و فکری کودک است به آنها ارزش نمی دهیم و این باعث می شود که بچه ها جذب فیلم های ایرانی نشوند، اما مطمئن هستم برای اینکه مخاطب کودک جذب سینمای داخلی شود باید راجع به چیزهایی که نیاز دارند تحقیق و بررسی شده و بر مبنای آن اثری را ارائه کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار