یک‌سوم صنایع دستی جهان به اصفهان اختصاص دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه یک‌سوم صنایع دستی جهان و دوسوم صنایع دستی ایران به اصفهان اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: این اداره کل در حوزه صنایع دستی روستایی فعالیت های بیشتری خواهد داشت تا زمینه اشتغال روستاییان را هم فراهم کند.

یک‌سوم صنایع دستی جهان به اصفهان اختصاص دارد


فریدون الهیاری در گفتگو با خبرنگار ایمنا تصریح کرد: اصفهان با بیش از ۱۹۹ رشته صنایع دستی جایگاه ارزشمندی در زمینه صنایع دستی در کشور و حتی جهان دارد .

وی افزود: اصفهان به عنوان شهری که عنوان «شهرجهانی صنایع دستی» را دارد، از جایگاه ممتازی برای استان و کشور برخوردار است ما باید برای رونق صنایع دستی که صنعتی کم هزینه و پاک به شمار می رود، گام های ارزشمندی برداشته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال، اظهارکرد: با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب کارکردهای اساسی صنایع دستی باید توسعه اشتغال با کمترین سرمایه گذاری و بیشترین ارزش افزوده باشد.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان میراث فرهنگی برنامه های گسترده ای را در دستور کار خود قرار داده است و در برنامه ها و مناسبت ها تبیین این سیاست ها را دنبال می کند.

الهیاری با بیان اینکه یک‌سوم صنایع دستی جهان و دوسوم صنایع دستی ایران به اصفهان اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در حوزه صنایع دستی روستایی فعالیت های بیشتری خواهد داشت تا زمینه اشتغال روستاییان را هم فراهم کند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از صنایع دستی و توسعه گردشگری در اصفهان تصریح کرد: برای رونق بازار صنایع دستی باید گردشگری را توسعه دهیم.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار