موتور سواران قانونمند سفیران گسترش فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی هستند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان گفت:امنیت و کاهش خطر پذیری از معیارهای توسعه‌یافتگی است و مدیریت شهری شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان همواره با همکاری با پلیس راهور و افزایش ایمنی در شهرها را از اولویت‌های اصلی خود قرار داده است که این مهم بسیار حائز اهمیت است.

موتور سواران قانونمند سفیران گسترش فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی هستند

علیرضا قاسمی در نشست کارگروه جامعه ایمن شهرستان لنجان، اظهار کرد: امروز مشارکت خوبی بین مردم، همیاران پلیس و همچنین تعامل و همکاری آموزش وپرورش، آموزش های خوبی دربخش فرهنگ سازی در شهرستان لنجان انجام شده است اما این مهم می طلبد تا مسئولان ذیربط با تعامل بیشتر، بسترهای مناسب را دراین زمینه آماده کنند .

وی با اشاره به اینکه توجه به مسائل ایمنی در پیشگیری از حوادث جاده‌ای بسیار تأثیرگذار است، افزود: از آنجایی‌که آموزش و پیشگیری سهم بسزایی را در کاهش تصادفات ایفا می‌کند این موضوع باید دغدغه همه مسئولین و دستگاه‌ها قرار باشد تا شاهد کاهش حوادث رانندگی باشیم .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان با بیان اینکه فرهنگ سازی زمینه مسائل ترافیکی باید از مدارس آغاز شود، گفت: آموزش و آگاه سازی کودکان نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی یک امر مهم در ارتقای فرهنگ ترافیکی تلقی می شود از این رو می‌توان گفت نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی ترافیک موثر و غیرقابل انکار است .
وی اضافه کرد: ایمنی و پیشگیری از وقوع حوادث از جمله مقولاتی است که نیاز به اندیشه، طراحی و برنامه‌ریزی دارد از این رو باید گفت تامین، حفظ و ارتقاء ایمنی شهروندان رسالتی بزرگ و ارزشمند است که تنها با عنایت و توجه خاص مدیران شهری، جلب مشارکت‌های بین بخشی و نخبگان محقق خواهد شد .
قاسمی عنوان کرد: باید توجه داشت که برای کاهش حوادث ترافیکی از جمله تصادفات موتوری قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی باید به خوبی در جامعه حاکم شود و تا زمانی که راکبان همکاری لازم را نداشته باشند آمار تصادفات بالا می ماند .
وی با اشاره به تاثیر استفاده از کلاه ایمنی در کاهش تلفات بیان کرد: کلاه ایمنی یا کلاه کاسکت یکی از وسایل ایمنی است که استفاده از آن تاثیر بسیاری در کاهش آسیب ­های بدنی برای موتورسواران، راکبان و مسافران این وسیله نقلیه دارد چراکه کلاه ایمنی سرعت ضربه وارده به جمجمه را کاهش می دهد .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان با اشاره به برگزاری همایش برای آگاه سازی تعمیرکاران موتور سیکلت و همچنین کارگران شهرداری ها، ادامه داد: این همایش در راستای افزایش فرهنگ استفاه از کلاه ایمنی برگزار شد و به این افراد توضیحات لازم در خصوص اینکه عدم استفاده ابزارهای ایمنی از سوی موتورسواران بیشترین خسارت مادی و معنوی را ابتدا به رانندگان و در مرحله بعدی به خانواده‌ها و اجتماع وارد می کند ارائه شد .

وی با اشاره به اینکه موتور سواران قانونمند سفیران گسترش فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی هستند، گفت: در حالی که استفاده از کلاه ایمنی به سلامت و ایمن سازی راکبان موتور سیکلت و کاهش مرگ میرهای ناشی از تصادفات رانندگی کمک شایانی می‌کند؛ اما هنوز آنگونه که لازم است راکبان به این امر توجه نمی‌کنند و باید برای ارتقای ایمنی موتورسواران فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد.

قاسمی تاکید کرد: آگاهی از خطرات عدم استفاده از کلاه ایمنی و یادآوری آمار مرگ و میر و فواید حاصل از استفاده از کلاه ایمنی در حوزه های عمومی مانند مدارس، مراکز آموزشی و موسسات آموزش عالی، مساجد و … . به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای موتور سواران می تواند بسیار موثر واقع شود .
وی متذکر شد: امیدواریم راکبان موتورسیکلت با رعایت بیشتر قوانین و مقررات و همچنین استفاده از کلاه ایمنی در کاهش تصادفات نقش خود را به خوبی ایفا کنند از طرفی استفاده از کلاه ایمنی برای راکبان موتور سیکلت نیازمند فرهنگ سازی است که رسانه‌ها در این زمینه نقش بسزایی ایفا می‌کنند .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان با اشاره به اینکه خطر مرگ بیخ گوش موتورسیکلت سواران بی کلاه ایمنی است، اظهار کرد: پلیس مصمم است به لحاظ حفظ سلامت رانندگان و راکبین و ترک نشینان موتورسیکلت سواران و شهروندان با متخلفین بطور جدی برخورد کند چراکه هنگام راندن موتور سیکلت بر خلاف خودرو تمام بدن راکب موتور در معرض ضربه و خطرات ناشی از سوانح رانندگی قرار می گیرد و استفاده از کلاه ایمنی ، میزان این خطرات را بسیار کاهش می دهد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان لنجان با اجرای سیاست‌های کارگروه جامعه ایمن در استان چهره مناسبی از خود را به نمایش گذاشته است، اضافه کرد: امنیت و کاهش خطر پذیری از معیارهای توسعه‌یافتگی است و مدیریت شهری شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان همواره با همکاری با پلیس راهور و افزایش ایمنی در شهرها را از اولویت‌های اصلی خود قرار داده است که این مهم بسیار حائز اهمیت است.

قاسمی تصریح کرد: مطمئنا آگاه‌سازی مردم جامعه و انجام کارهای فرهنگی در شیوه مناسب رانندگی اغلب به نتایج مثبت منجر می‌شود که این مسئله آرامش را برای جامعه در پی خواهد داشت .

وی در پایان یادآور شد: در کنار کار فرهنگی در زمینه شیوه رانندگی صحیح، باید به موضوع ساماندهی و استانداردسازی خیابان‌ها و جاده‌ها نیز به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد چرا که شهرستان لنجان در مسیر مواصلاتی پنج استان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس قرار گرفته و روزانه شاهد تردد تعدادی زیادی خودرو سبک و سنگین در این مسیر هستیم .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار