جشنواره فیلم کودک و نوجوان باید مرکزی برای نمایش فیلم های خوب باشد

تهیه کننده «شهر موشها» گفت: به نظر می رسد با دبیری آقای رضاداد در این دوره، جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان به مرکزی برای نشان دادن فیلم های خوب کودکان و نوجوانان تبدیل شود و اگر این هدف محقق شود، جشنواره در ریل اصلی خود حرکت خواهد کرد.

جشنواره فیلم کودک و نوجوان باید مرکزی برای نمایش فیلم های خوب باشد


به گزارش ایمنا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نقل از پانا، علی سرتیپی تهیه کننده سینما درباره وضعیت حیاط سینمای کودک به واسطه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان بیان کرد: جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان برای سینمای کودک هم یک آفت است هم یک فرصت. از این نظر آفت است که فیلم های کودک و نوجوان برای رسیدن به جشنواره ها بعضا با شتاب و عجله ساخته می شود و نتیجه شان فیلم هایی بی خاصیت است که تنها به کار نمایش در جشنواره می آیند.

وی افزود: این جشنواره همچنین یک فرصت نیز هست. از این نظر که می تواند شرایطی برای ساخته شدن فیلم های خوب کودک و نوجوان هم باشد. این آثار را در شرایط رقابتی قرار بدهد و برای معرفی آن ها فرصت سازی کند. وضعیتی که اساسا جشنواره ها می توانند منجر به آن شوند و در نهایت کمک به سینماست.

تهیه کننده «شهر موش ها» با اشاره به دبیری علیرضا رضاداد و نتایج احتمالی مثبت و نتیجه بخش در سی امین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان ادامه داد: متاسفانه جشنواره فیلم کودک و نوجوان در چند سال اخیر بیش از آن که فرصت باشد، یک آفت بوده است. اما به نظر می رسد با دبیری آقای رضاداد در این دوره به مرکزی برای نشان دادن فیلم های خوب کودکان و نوجوانان تبدیل شود و اگر این هدف محقق شود، جشنواره در ریل اصلی خود حرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به مهم ترین ضعف سینمای کودک و نوجوان گفت: شاید یارانه هایی که در سال های اخیر به سینمای کودک داده شده، باعث شده تا فیلم ها فقط برای جشنواره ساخته شوند. در حالی که اگر این یارانه ها به فیلم هایی اختصاص یابد که خانواده ها و بچه ها بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند، رشد سینمای کودک را شاهد خواهیم بود. همچنین ورود بخش خصوصی به سینمای کودک هم در این زمینه کمک می کند.

سرتیپی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه ما راهمان را در سینمای کودک چند سالی است گم کرده بودیم و در چرخه باطلی افتاده بودیم که با پایان جشنواره فیلم کودک و نوجوان هر ساله، این سینما هم فراموش می شد. حال آن که می توان فیلم هایی ساخت که هم در جشنواره دیده شوند و هم با مخاطبانشان ارتباط برقرار کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار