انقلاب در زیباسازی شهر / طراحی مجموعه های بازی ویژه جوانان

شهردار اصفهان گفت: انقلابی در حوزه زیباسازی صورت گرفته اما لازم است تمام نازیبایی های شهری حذف شود.

انقلاب در زیباسازی شهر / طراحی مجموعه های بازی ویژه جوانان


به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، جلسه شورای سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با حضور شهردار اصفهان، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری و معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان برگزار شد.

مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان در این نشست اظهار کرد: پروژه های خوبی در سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان انجام گرفته اما در حفظ و نگهداری این پروژه ها باید دقت بیشتری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در سازمانی مانند زیباسازی تمام مسائل مربوط به زیباسازی شهر باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اشکالات موجود در این زمینه و نازیبایی هایی موجود در هر جای شهر که دیده شود مسئولیت آن با سازمان زیباسازی است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه نازیبایی های موجود در شهر در هر جایی که باشد باید رفع شود، گفت: بهترین زیبایی برای شهرها وجود فضاهای سبز بسیار است که کارهای خوبی در حوزه فضای سبز در شهر صورت گرفته است.

جمالی نژاد تاکید کرد: انقلابی در حوزه زیباسازی صورت گرفته اما تمام نازیبایی های شهری باید حذف شود در این حوزه باید با تمام وجود کار کرد تا هر گونه زشتی در چهره شهر از بین برود.

لزوم مشارکت های مردمی در حوزه زیباسازی

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: مشارکت های مردمی در حوزه زیباسازی کمک بسیاری به این حوزه می کند.

اصغر آذربایجانی با اشاره به لزوم کار بروی شناسنامه معابر شهری گفت: در این زمینه باید برای آشنایی مردم با نام گذاری های معابر شهری اقدامات لازم صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تم دوچرخه که در زیباسازی شهر اصفهان انجام گرفت کار بسیار زیبایی بود که صورت پذیرفت، افزود: در این زمینه جای کار بیشتر برای تنوع دادن و قرار دادن شعارهای زیبای فرهنگی وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به نورپردازی ستون های زیرگذرها تاکید کرد: باید فکری به حال این ستونها کرد تا با نورپردازی آنها زیبایی و آرامش لازم به شهر داده شود.

در این نشست گزارشی از اقدامات و مصوبات سازمان زیباسازی در سال 95 ارائه و در خصوص مسائل مختلف این سازمان از جمله بودجه و عملکرد بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

اصلاح بودجه سال 95 سازمان، بررسی پیشنهادات و تاکیدات اعضای شورای سازمان برای دستیابی به نتیجه، برنامه ریزی متمرکز بر روی طرح پیرایش شهری و در صورت امکان قرارگیری طرح ها بر روی یک محور ممتد با یک پهنه متمرکز و تدبیر ساز وکارها و تهیه آیین نامه های مورد نیاز جهت پیشگیری از بروز نازیبایی ها در پهنه هایی که با اجرای طرح های پیرایش شهری زیباسازی می شوند از جمله برخی مسائل مطرح شده در گزارش سازمان زیباسازی در این نشست بود.

در این نشست عنوان شد با توجه به چشم انداز و سیاست برنامه اصفهان 1400، همچنین اهداف خرد و کلان این برنامه و اقدامات معاونت فرهنگی و سازمان فرهنگی تفریحی در خصوص بازیکده های موضوعی، ‌در سال 96 سازمان زیباسازی در نظر دارد همچون سال های گذشته نسبت به ایجاد بازیکده های موضوعی و ایجاد فضاهای ویژه دوستدار کودک در برخی از نقاط که ظرفیت ایجاد آن موجود است اقدام کند.

با توجه به اینکه پیرایش شهری در محوریت اقدامات سازمان زیباسازی قرار دارد این سازمان در نظر دارد برای محورهای ویژه همچون محور زاینده رود، چهارباغ عباسی که پیرایش آنها در دست اقدام قرار دارد نسبت به طراحی و اجرای مبلمان ویژه اقدام کند.

زیباسازی رینگ سوم، زیباسازی فضاهای شهری شامل ایجاد (دیوار نگاره، ساخت و نصب نماد، و آبنماد و اجرای نورپردازی) تدوین سندراهبردی زیباسازی شهر اصفهان، تهیه و تدوین طرح نورپردازی شهر اصفهان و تهیه و تدوین طرح جامع تبلیغات شهری از جمله پروژه های شاخص شهری جهت اجرا در سال 96 سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان اعلام شد.

در ادامه همچنین به دیگر پروژه های سازمان زیباسازی برای سال 96 اشاره شد که از آن جمله می توان طراحی و ساخت نمادهای خاطره شهری، طراحی و اجرای نمادهای مفهومی، نقاشی های دیواری، ‌طراحی ست مبلمان ویژه محورهای پیاده، طراحی و اجرای نمازخانه پارکی، طراحی ست مبلمان ویژه بافت تاریخی، طراحی مجموعه های بازی ویژه جوانان، طراحی ایستگاه اتوبوس با طرح ویژه، طراحی و اجرای تونل نوری و تهیه سند راهبردی سازمان زیباسازی اشاره کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار