عملیات تروریستی داعش در تهران، حرکت انتقام‌جویانه ریاض بود

سید حسین موسویان پژوهشگر دانشگاه پرینستون و عضو پیشین گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای در مصاحبه با شبکه خبری آمریکا «رئال نیوز»، نقش عربستان در حملات تروریستی تهران را موردبررسی قرار داد.

عملیات تروریستی داعش در تهران، حرکت انتقام‌جویانه ریاض بود

سید حسین موسویان پژوهشگر دانشگاه پرینستون و عضو پیشین گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای در مصاحبه با شبکه خبری آمریکا «رئال نیوز»، نقش عربستان در حملات تروریستی تهران را موردبررسی قرار داد.

به گزارش خبرآنلاین، حسین موسویان، عضو ارشد تیم پیشین هسته‌ای کشورمان گفت: عملیات تروریستی در تهران و سایر نقاط جهان نشان می‌دهد که گروه تروریستی داعش، تهدید اصلی صلح و امنیت جهانی است. وی ادامه داد: درعین‌حال این اولین حمله تروریستی داعش در ایران بود. ایرانی‌ها و جامعه جهانی قبل از آن شنیده بودند که وزیر دفاع عربستان که قدرت و شاه واقعی این کشور است گفت که ما جنگ را به داخل ایران خواهیم کشاند. موسویان تصریح کرد: تنها چند ساعت قبل از حمله، وزیر امور خارجه عربستان هم از ضرورت مجازات ایران سخن گفت؛ بنابراین این‌ها نشانه‌های روشنی است که عملیات تروریستی داعش در تهران توسط سعودی‌ها سازمان‌دهی شده بود. وی اظهار کرد: دلیل این عملیات روشن است. ایران نیروی واقعی مقابله با داعش در سطح منطقه است، از سوریه گرفته تا عراق، یمن و دیگر نقاط. در حقیقت عملیات تروریستی داعش در تهران، یک حرکت انتقام‌جویانه ریاض از مبارزه تهران با داعش در سطح منطقه بود. دیپلمات پیشین ایران در مذاکرات هسته‌ای گفت: گروه‌های تروریستی همچون داعش و القاعده سرمایه اصلی عربستان در منطقه هستند و تهران هم در حال مقابله با این گروه‌هاست. موسویان گفت: مزدوران داعش هم می‌توانند از خارج وارد مرز ایران شوند و هم می‌توانند داخل ایران وجود داشته باشند. وی ادامه داد: گروهک تروریستی منافقین هم مزدوران داعش هستند. آن‌ها در 38 سال گذشته بیش از بیست هزار ایرانی را ترور کرده‌اند. امروز هم گروهگ تروریستی منافقین به استخدام عربستان درآمده‌اند. موسویان افزود: سال گذشته شاهزاده «ترکی الفیصل» ازاعضاء برجسته خاندان پادشاهی سعودی در کنفرانس گروهک منافقین در پاریس شرکت کرد و رسماً از جنگ منافقین با ایران برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد. وی تصریح کرد: منافقین گروه تروریستی هستند که رئیس‌جمهوری، نخست‌وزیر، ده‌ها وزیر و نماینده مجلس، بسیاری از ائمه جمعه و رهبران مذهبی و هزاران ایرانی را در چند دهه اخیر ترور کردند. موسویان اضافه کرد: اکنون هم که ارتباط این گروهک با عربستان آشکار و محرز شده است. امروزه گروهک منافقین به‌طور کامل توسط سعودی‌ها تأمین مالی می‌شود. این‌یک طرف قضیه. از طرف دیگر هم مسلم شده که عربستان منبع مالی و حمایتی داعش است. لذا عربستان به دنبال شکل دادن همکاری‌های مشترک گروهک‌های تروریستی داعش و منافقین برای انجام عملیات تروریستی در داخل ایران است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار