کربکندی: تعداد تیم‌ها و سهیمه آسیا در جام‌جهانی تغییر فاحشی داشته است

دروازه‌بان اسبق تیم ملی ایران در زمان حضور تیم ملی در جام‌جهانی 1978 از تفاوت‌های آن دوران با دوران فعلی و همچنین در مورد صعود آسان تیم ملی به جام‌جهانی سخن می‌گوید.

کربکندی: تعداد تیم‌ها و سهیمه آسیا در جام‌جهانی تغییر فاحشی داشته است

رسول کربکندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام‌جهانی روسیه اظهار کرد: فوتبال ما فاصله خود را با کشور‌های آسیایی بیشتر کرده است و اگر امکانات و تمهیدات بالاتری در اختیار فوتبال ما بود، حالا نباید برای صعود تیم ملی به جام‌جهانی خوشحالی می‌کردیم و باید دیدگاه‌های بزرگ‌تری برای دوره‌های بعد در نظر داشتیم.

وی افزود: 5 دوره است که تیم ملی به جام‌جهانی صعود می‌کند و پس از انجام سه بازی حذف می‌شود اما این استعداد را داریم که بتوانیم پیشرفت کنیم اما نیاز به یک برنامه‌ریزی قوی‌تر داریم و باشگاه‌های ما باید آن رفتار حرفه‌ای و اصولی که در سطح دنیا مطرح است را اجرا کنند.

این کارشناس فوتبال تصریح کرد: هیچ‌گاه به این راحتی به جام‌جهانی نرفته بودیم و همیشه با استرس و نذر و نیاز راه یافته بودیم ولی این بار از دفعه قبل هم راحت‌تر رفتیم و این نشان می‌دهد که تیم ملی قوی‌تر از تیم‌های آسیایی است.

وی در مورد حضور بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی عنوان کرد: حضور این بازیکنان خون تازه‌ای بود که به تیم ملی تزریق شد و به خودباوری رسیده‌اند که روز به روز اثرات بیشتری داشته باشند.

کربکندی در مورد تفاوت‌های صعود ایران به جام جهانی 2018 با جام‌جهانی 1978 که وی نیز عضو تیم ملی بود، بیان داشت: شرایط الان با آن زمان بسیار متفاوت است و در آن زمان قاره آسیا و اقیانوسیه تنها یک سهمیه در جام جهانی داشت و در آن زمان تنها 16 تیم در جام‌جهانی حضور داشتند.

وی ادامه داد: از فوتبال ما در حال حاضر شناخت بیشتری وجود دارد و بازیکنان زیادی از ایران در لیگ‌های معتبر دنیا حضور دارند؛ همچنین مردم در حال حاضر فوتبال را بیشتر همراهی و حمایت می‌کنند.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی در مورد کلین‌شیت‌های تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی، خاطر نشان کرد: یکی از اثرات مثبت کی‌روش در تیم ملی رعایت اصول دفاع به تیم ملی بوده است که در حال حاضر تیم ملی بسیار خوب دفاع می‌کند و این موضوع از جام‌جهانی قبلی با ما همراه بود و در این چند سال نیز پیشرفت خوبی داشته‌ایم.

وی افزود: سرمربی تیم ملی به خوبی می‌داند که چه زمانی از بازیکنانش در خط دفاعی استفاده کند و نکته مهم دیگر حضور دروازه‌بان خوب در تیم ملی است که این بازیکن در تیم باشگاهی خود نیز عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته است.

کربکندی در پایان گفت: باید تا جام‌جهانی بدون لحاظ نتایج بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشیم تا تن بازیکنان به تن بازیکنان بزرگ دنیا بخورد؛ بهرحال ما با این تیم‌ها در جام‌جهانی برخورد می‌کنیم و باید شرایطی ایجاد شود که در آن شرایط بازیکنان بتوانند با استرس کمتری عملکرد خودشان را داشته باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار