وجود ۸۰۰ هزار کلنی زنبور عسل در استان اصفهان

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان با داشتن تعداد ۸۰۰ هزار کلنی زنبورعسل سومین استان زنبورخیز کشور و از نظر سرانه کلنی زنبور عسل با تعداد ۱۸۰ کلنی مقام اول را در کشور دارا است.

وجود ۸۰۰ هزار کلنی زنبور عسل در استان اصفهان


به گزارش خبرگزاری ایمنا زهرا فیضی با اعلام این خبر، اظهار داشت: پرورش ملکه زنبور عسل با کیفیت مناسب یکی از شاخص‌های مهم در صنعت زنبورداری بوده و این امر نیازمند دانش تخصصی و تجربه لازم است.

وی افزود: استان اصفهان با داشتن تعداد ۸۰۰ هزار کلنی زنبورعسل سومین استان زنبورخیز کشور و از نظر سرانه کلنی زنبور عسل با تعداد ۱۸۰ کلنی مقام اول را در کشور دارا است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: اشتغال به زنبورداری در استان اصفهان مهم و حائز اهمیت تلقی می‌شود به طوری که تعداد چهار هزار نفر زنبوردار به طور مستقیم در این حرفه فعالیت کرده و علاوه برآن پیش از ۵۰۰ نفر نیز در مشاغل جانبی این صنعت مانند کندوسازی، بسته‌بندی و فروش عسل، کارگاه‌های آج موم و کارگاه‌های ساخت لوازم زنبورداری مشغول هستند.

وی اضافه کرد: همچنین تعدادی از افراد مرتبط با بخش بهداشت و درمان، از فرآورده‌های زنبور عسل جهت درمان بیماران و یا در ساخت محصولات دارویی و بهداشتی استفاده می‌کنند.




ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار