کاهش قیمت‌ مرغ تولیدی در استان اصفهان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: جوجه‌ریزی‌های اخیر در استان اصفهان موجب کاهش قیمت مرغ تولیدی شد.

کاهش قیمت‌ مرغ تولیدی در استان اصفهان


به گزارش ایسنا منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، امیر حسین افیونی در جلسه هماهنگی شورای مدیران اظهار کرد: در زمینه پرورش طیور، توسعه کیفی در دستور کار قرار گرفته و توسعه کمی مدنظر نیست.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی همواره بر موضوع زنجیره تولید تاکید دارند زیرا تنها راه نجات تولید، تکمیل این زنجیره است، در همین ارتباط اقدامات خوبی در استان اصفهان شکل گرفت به گونه‌ای که تا دو ماه آینده شاهد افتتاح زنجیره تولید شیر در استان خواهیم بود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: در زمینه زنجیره تولید مرغ و تخم مرغ نیز اقدامات خوبی شکل گرفته و اقدامات کارشناسی برای شناسایی شهرستان‌های مستعد در زمینه تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز نیز ادامه دارد.

افیونی تاکید کرد: بعد از برهه‌ای که به دلیل شیوع آنفولانزا از جوجه‌ریزی در سطح استان ممانعت به عمل آمد، با جوجه‌ریزی مناسب و ورود مرغ تولیدی حاصل از این جوجه‌ریزی‌ها به بازار شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار این محصول هستیم، شرکت پشتیبانی امور دام نیز خرید تضمینی مرغ را آغاز کرده است و خوشبختانه از چند روز گذشته صادرات گوشت مرغ نیز مجددا آغاز شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت بازار شیر و لبنیات نیز گفت: با انجام اقدامات کارشناسی، وضعیت خرید شیر در سال جاری بهبود پیدا کرد و بیش از 900 هزار تن انواع محصولات لبنی در سال 95 صادر شد، در حقیقت در صورتی که نگاه ویژه‌تری به موضوع صادرات در بخش محصولات لبنی ایجاد شود بسیاری از مشکلات این بخش مرتفع می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: شاهد افزیش قیمت در برخی نهاده‌ها بودیم که با انجام برنامه‌ریزی‌‌های مناسب این قیمت‌ها تعدیل شد و در حال بازگشت به نرخ معمول خود هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار