کشف لایه های پنهان تزئینات منحصر به فرد صفوی در حین مرمت تالار اشرف در اصفهان

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان صبح امروز 24 خردادماه از کشف لایه های پنهان تزئینات منحصر به فرد دوران صفوی در حین مرمت تالار تاریخی اشرف در اصفهان خبر داد.

کشف لایه های پنهان تزئینات منحصر به فرد صفوی در حین مرمت تالار اشرف در اصفهان


به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ ناصر طاهری با اعلام این مطلب افزود: با توجه به نیاز مرمت تزئینات این تالار منحصر به فرد تاریخی، مرمتگران میراث فرهنگی استان اصفهان کار مرمت تزئینات این اثر منحصر به فرد تاریخی را از چند روز گذشته آغاز نموده اند.

او ادامه داد: با توجه به کاربردهای مختلف این تالار در ادوار مختلف تاریخی، مرمتگران در حین مرمت اطاقهای جانبی تالار ، لایه های پنهانی از تزئینات منحصر به فرد متعلق به دوران صفوی را کشف نمودند.

وی در رابطه با چگونگی کشف این تزئینات منحصر به فرد و ویژگیهای این بنا اظهار کرد: در ادوار مختلف تاریخی مداخلاتی از نظر سازه ای و تزئینات در این بنای منحصر به فرد انجام شد، که از آن جمله می توان به تراشیدن جرزها و انجام تغییرات در فضاهای داخلی اطاقهای جانبی تالار اصلی این عمارت اشاره نمود.

او افزود: در این اطاقها در دوران پس از صفویه برخی تاقچه های اطاقها با خشت تیغه شده بود که در عملیات مرمت پس از برداشته شدن این تیغه ها، تزئیناتی بدیع و منحصر به فرد نمایان شد.

حسینی ادامه داد: این تزئینات به صورت گچ بری رنگ شده و در نوع خود بی نظیر است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار