۱۲۰۰۰۰ دواطلب در اردوهای جهادی استان اصفهان شرکت می‌کنند

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: امسال ۱۲۰ هزار نفر داوطلب در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم کشور اعزام می‌شوند.

۱۲۰۰۰۰ دواطلب در اردوهای جهادی استان اصفهان شرکت می‌کنند

احسان رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با بیان اینکه این افراد در قالب 300 اردوی جهادی به مناطق محروم استان و کشور اعزام می‌شوند، اظهارداشت: حدود 50 اردو به‌صورت دانشجویی و بقیه هم بسیج مساجد محلات است.
وی افزود: اردوهای جهادی با هدف محرومیت‌زدایی، خدمات‌رسانی، پزشکی، فرهنگی و عمرانی فعالیت تشکل شده است.
رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به اینکه اولویت اعزام داوطلبان در این اردوها به مناطق حاشیه‌نشین است، خاطرنشان کرد: نیروی مازاد را به خارج از استان اصفهان و استان‌هایی همچون چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، خوزستان و کرمان اعزام می‌کنیم.
وی با بیان اینکه اردوهای جهادی در قالب اردوهای 3 ، 7 و 10 روزه است، گفت: اردوهای یک روزه هم برای حلقه‌های صالحین و به‌منظور آشنایی با فرهنگ اردوهای جهادی و محله محور تشکیل می‌شود.
رضاپور افزود: اگر کاری روی زمین مانده باشد بسیجیان اعزام شده با جان و دل برای مردم انجام می‌دهند که از آن جمله ساخت مسکن محرومان، جمع‌آوری محصولات کشاورزان مستمند، لایروبی قنوات است.
وی بیان کرد: در اردوهای یک روزه همه افراد شامل دانش‌آموز، دانشجو، کارمند، کارگر، حقوقدان، مهندسان کشاورزی که در درمانگاه‌های سیار دامی فعالیت و به مناطق محروم اعزام می‌شوند و دام‌های مردم را رایگان پذیرش می‌کنند حضور فعال دارند.
رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به اعزام 150 گروه پزشکی به مناطق محروم گفت: هر تیم پزشکی شامل پزشک، پزشکیار، پرستار و مشاوران زن و مرد به‌همراه اقلام دارویی‌است که پذیرش رایگان انجام می‌دهند.
وی تصریح کرد: در 3 ماه نخست امسال به‌صورت موردی اعزام داوطلب به اردوهای جهادی داشتیم اما اصل این اردوها از تیرماه امسال آغاز می‌شود تا امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان به پایان رسیده باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار