انتشار نظریه‌های غیرمستند در برخی رسانه‌ها منجر به سیاه‌نمایی می‌شود

استاندار اصفهان گفت: در برخی از رسانه‌ها تفاوتی برای خبر و نظر قائل نمی‌شوند و بسیاری از نظریه‌ها که مستندات لازم را هم ندارد به عنوان خبر در تیترهای اصلی درج می‌کنند که منجر به سیاه‌نمایی خواهد شد.

انتشار نظریه‌های غیرمستند در برخی رسانه‌ها منجر به سیاه‌نمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان اظهار کرد: آمارهایی که ارائه می‌شود شمشیر دو لبه است و بر همین اساس آمار ارائه شده باید همراه با تحلیل، دقیق، شفاف، مستند و بدون سیاه‌نمایی باشد.

وی با انتقاداز برخی آمارها که اصفهان را رتبه اول در طلاق و برخی از بیماری‌ها عنوان می‌کند، افزود: براساس آمارهای مستند، اصفهان در بحث آسیب‌های اجتماعی نسبت به کشور در وضعیت خوبی قرار دارد و سیاه‌نمایی‌هایی صورت‌گرفته قابل قبول نیست.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه آمار باید همراه با تحلیل ارائه شود، گفت: مسؤولان باید آمارها را به صورت دقیق و شفاف در رسانه‌ها عنوان کنند؛ استان اصفهان با هویت تاریخی و فرهنگی و همچنین وجود مردمانی ولایت‌مدار و متدین در ارتباط با آمارهای آسیب‌های اجتماعی پایین‌تر از متوسط کشور قرار دارد ولی همین مقدار هم مطلوب ما نبوده و در شأن این مردم نیست.

وی یادآور شد: در برخی از رسانه‌ها تفاوتی برای خبر و نظر قائل نمی‌شوند و بسیاری از نظریه‌ها که مستندات لازم را هم ندارد به عنوان خبر در تیترهای اصلی درج می‌کنند که منجر به سیاه‌نمایی خواهد شد.

زرگرپور در ادامه با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در رابطه با کاهش نرخ جمعیت خاطرنشان کرد: هشدارهای مقام معظم رهبری محرکی در جامعه بود و مسؤولان را موظف کرد که به این موضوع توجه بیشتری کنند.

وی به تدوین سند راهبردی جمعیت در شورای برنامه‌ریزی اشاره کرد و عنوان داشت: اقدامات صورت گرفته در خصوص این سند باید با اقدامات این شورا تلفیق شود و به عنوان یک سند بالادستی به تصویب برسد تا در دستور کار تک‌تک دستگاه‌ها قرار گیرد.

استاندار اصفهان با اشاره به گزارش صدا و سیمای مرکز اصفهان در خصوص برنامه‌های این مرکز با محوریت خانواده متذکر شد: اقدامات خوبی در خصوص خانواده محوری در صدا و سیما صورت گرفته که تأثیرگذاری خوبی را نیز در جامعه به دنبال داشته است، هرچه این برنامه‌ها بیشتر شود، می‌تواند در افزایش ازدواج، ازدواج موفق و افزایش جمعیت اثرگذارتر باشد.

وی از دستگاه‌های اجرایی مرتبط خواست که محتوای لازم را به صدا و سیما ارائه کرده تا برنامه‌های پربارتری در این خصوص تولید شود و با تجمیع نقطه‌نظرات برنامه‌های صدا و سیما از لحاظ کمی و کیفی بالاتر برود.

در این جلسه مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان در خصوص اقدامات شورای راهبردی جمعیت استان و همچنین مدیر کل بهزیستی در خصوص برخی از آسیب‌های اجتماعی گزارشی به جلسه ارائه کردند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار