رویکرد دولت دوازدهم اصلاح‌طلبانه است

معاون رئیس‌جمهور، گفت: یقیناً بسیاری از رویکردهای دولت یازدهم هم‌گرایی جدی با دولت اصلاحات داشته است که فکر می‌کنم رویکرد دولت دوازدهم در این زمینه قوی‌تر باشد.

رویکرد دولت دوازدهم اصلاح‌طلبانه است

معاون رئیس‌جمهور، گفت: یقیناً بسیاری از رویکردهای دولت یازدهم هم‌گرایی جدی با دولت اصلاحات داشته است که فکر می‌کنم رویکرد دولت دوازدهم در این زمینه قوی‌تر باشد.

به گزارش مهر، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور بابیان اینکه مردم و نسل جوان مطالباتی از دولت دارند که این مطالبات حتماً به بهبود وضعیت کشور منتهی خواهد شد، اظهار داشت: در ایام انتخابات آقای رئیس‌جمهور این مطالبات را شنیدند و پاسخ گفتند و مردم هم متقابلاً به ایشان رأی دادند، بنابراین اینکه رئیس‌جمهور گفتند به قول‌هایی که دادند پایبند هستند، ان‌شاءالله این قطعی است و آقای رئیس‌جمهور در این زمینه گام‌های مؤثری بر خواهند داشت. وی در پاسخ به این سؤال که آیا رویکرد دولت دوازدهم در قالب اصلاح‌طلبی تعریف می‌شود؛ چراکه رئیس‌جمهور برای جذب رأی شعارهای اصلاح‌طلبانه سر دادند، گفت: البته تعاریف گسترده است اما یقیناً بسیاری از رویکردهای دولت یازدهم هم هم‌گرایی جدی با دولت اصلاحات داشته است که فکر می‌کنم رویکرد دولت دوازدهم در این زمینه قوی‌تر باشد. ابتکار بابیان اینکه اعتدال و اصطلاحات هر دو در یک هم‌گرایی و ائتلاف عمیق کار می‌کنند، ادامه داد: در دولت دوازدهم هم این ائتلاف ادامه دارد؛ چراکه جریانات سیاسی حامی رئیس‌جمهور مطالباتی داشتند که البته این مطالبات در چارچوب قانون بود و رئیس‌جمهور نیز در چارچوب همان قانون تلاش خواهد کرد تا خصوصاً در عرصه سیاسی و اجتماعی این مطالبات را اجرایی سازد. ابتکار معاون رئیس‌جمهور، همچنین درباره مهم‌ترین اولویت دولت دوازدهم، گفت: بحث‌هایی مانند اشتغال اولویت بسیار زیادی خواهد داشت، اما من تصور می‌کنم بحث توسعه پایدار باید اولویت اصلی باشد. وی توضیح داد: ما باید پیشرفت اقتصادی داشته باشیم اما رشد اقتصادی سبز؛ یعنی توسعه‌ای که با مناسبات زیست‌محیطی تداخل نداشته باشد و به بهبود شرایط اقتصادی و محیط‌زیست توأمان توجه داشته باشد، یعنی رشد اقتصادی رشدی باشد که با تخریب محیط‌زیست ملازم نشود. اشتغالی باشد که با تخریب و آلودگی عجین نشود و این رویکردی است که دولت دوازدهم باید باقوت پیگیری کند. ابتکار بابیان اینکه محیط‌زیست ما بسیار شکننده است گفت: این رشد اقتصادی باید ملاحظات زیست‌محیطی را در نظر بگیرد و امیدواریم دولت دوازدهم دولت رشد سبز باشد؛ یعنی رشد اقتصادی در دولت رشد سبز باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار