۱۷۵ هزار فرصت شغلی امسال به همت کمیته امداد در کشور ایجاد می‌شود

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: به‌دنبال ایجاد ۱۷۵ هزار فرصت شغلی در سال ۹۶ هستیم که اعتبار ۱۴۵ هزار مورد آن با تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

۱۷۵ هزار فرصت شغلی امسال به همت کمیته امداد در کشور ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمد امید شامگاه چهارشنبه در نشستی خبری با اشاره به اهمیت توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد اظهار داشت: 3 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای این تعداد فرصت شغلی پیش‌بینی شده که 2 هزار و 100 میلیارد تومان آن از قرض‌الحسنه‌ها و بانک و بقیه از طرف کمیته امداد تأمین می‌شود.
وی افزود: طرح بسیار خوبی از سوی کمیته امداد به بنگاه‌های فعال اقتصادی پیشنهاد شده که در صورت استفاده از نیروی‌های زیر نظر کمیته امداد حق بیمه این افراد در سال اول به صورت کامل و در سال دوم تا 50 درصد از آن از سوی کمیته امداد پشتیبانی می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه در سال گذشته خروجی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد 2 برابر بیشتر از خانواده‌هایی بود که زیر چتر حمایتی این نهاد اضافه شده‌اند و تا امروز این موفقیت در کمیته امداد بی‌سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران برای توانمندسازی خانواده‌ها تلاش می‌کند و افراد مراجعه کننده به کمیته امداد باید مانند مراجعه کنندگان به پزشکان، درمان شده و برای خودکفایی راهی جامعه شوند.
وی پیرامون ایجاد فرصت‌های شغلی از طرف این سازمان، گفت: سال گذشته 121 هزار فرصت شغلی از طرف کمیته امداد ایجاد و 100 هزار خانواده از پوشش ما خارج شده و اکنون به‌صورت مستقل در مشاغل خود فعال هستند.
امید با بیان اینکه کمیته امداد پارسال در مناطق مختلف کشور توانست با ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب، سال بسیارخوبی را پشت سر بگذارد، افزود: اصفهان نیز در میان دیگر شهر‌های استانِ خود، رتبه بسیارخوبی داشت و استان اصفهان هم در کشور از استان‌های فعالی بود که توانست بیش از 100 درصد بودجه خود را در این راه عملیاتی کند.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در سال گذشته توانست 20 درصد اشتغال‌زایی در کشور را بر عهده بگیرد که با افزایش منابع مالی آن این رقم امسال به 35 درصد نیز قابل افزایش است، تصریح کرد: 6 درصد طرح‌های اشتغال‌زایی در کشور پیرامون حوزه‌های کشاورزی، دامی و صنایع دستی است و اعتبارات این طرح‌ها در استان اصفهان هم امسال به حدود 180 میلیارد تومان رسیده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم پیرامون نظارت بر درستی اجرای طرح‌های افزایش اشتغال‌زایی کمیته امداد، گفت: طرح‌های اشتغال‌زایی اجرا شده در کشور به‌صورت میانگین به مدت 5 سال زیر نظر بوده اما برخی از آنها به فرصت کم‌تر و یا بیش‌تری برای نظارت نیاز دارد و تفاوت کمیته امداد با دیگر نهاد‌های اشتغال‌زای کشور در نظارت آن برای اجرای درست طرح‌ها است.
وی با اشاره به اجرای طرح استاد شاگردی قدیم که در بازار‌های کشور برای افراد زیرپوشش کمیته امداد اجرا می‌شد، افزود: امسال امیدوار هستیم بتوانیم طرح استاد شاگردی و یا با عنوان امروزی آموزش در محیط کار را در اصفهان دوباره زنده کنیم به ‌این صورت که افراد در این طرح به مدت یک سال مشغول فعالیت در محیط‌های اقتصادی شده و حرفه مورد نظر خود را در کنار استاد فرا می‌گیرند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار