تشکل آب‌بران توسط سازمان تعاون روستایی استان اصفهان تشکیل شود

استاندار اصفهان گفت: سازمان تعاون روستایی استان باید برنامه‌ای را برای تشکیل تشکل آب‌بران با توجه به تجربه استان‌های دیگر ارائه کند تا تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه صورت گیرد.

تشکل آب‌بران توسط سازمان تعاون روستایی استان اصفهان تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در نخستین جلسه کارگروه استانی آب و کشاورزی و کمیسیون (آئین نامه ماده 11) جهاد کشاورزی اظهار داشت: هدف از این کارگروه افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی و ساماندهی بهره برداران است.
وی با بیان اینکه استان اصفهان یکی از استان‌های پیگیر در اجرای ماده 11 بوده است، اظهار داشت: جلسات این کمیسیون باید به صورت ماهانه و مستمر و کامل تشکیل گردد و در این راستا جهادکشاورزی باید برنامه زمانبندی شده‌ای را ارائه کند.
با تاکید بر اینکه نماینده منتخب تشکل‌های آب‌بران نیز باید در این کمیسیون حضور داشته باشد، گفت: سازمان تعاون روستایی باید تا جلسه آینده برنامه‌ای را برای تشکیل تشکل آب‌بران با توجه به تجربه استان‌های دیگر ارائه کند تا تصمیم گیری نهایی در این خصوص صورت گیرد.
به بهره وری آب در کشاورزی و استفاده از روش‌های علمی و پایان نامه‌های مرتبط دوره های تکمیلی تاکید کرد و افزود: باید استراتژی‌ها، راهبردها و اهداف مشخص گردد.
به طرح ارتقا بهره وری آب در شرق اصفهان اشاره کرد و افزود: در طرح 9 ماده‌ای احیای حوضه آبریز زاینده رود به تعیین الگوی کشت اشاره شده است و براساس مصوبه شورای عالی آب مجری طرح ارتقا بهره وری آب در شرق اصفهان از دی ماه سال گذشته مطالعات فاز شناخت طرح آغاز گردیده است.
افزود: در این طرح بر بهره‌وری راندمان آب در کشاورزی به خصوص شرق اصفهان در شورای عالی آب و شورای هماهنگی تاکید شده است و البته مشکلاتی نیز در خصوص تسریع در انجام طرح وجود دارد که باید برطرف شود.
با تاکید بر اینکه باید نسبت به تثبیت اشتغال موجود و جلوگیری از مهاجرت در شرق اصفهان اقدام شود، گفت: براساس گزارش عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان تاکنون طرح‌های مرتبط با افزایش بهره وری، تسطیح اراضی، آبیاری کم فشار، عملیات لوله گذاری و غیره صورت گرفته است.
افزود: برای توسعه اشتغال در این منطقه طرح‌‍های پیشنهادی از جمله تولید قارچ‌های خوراکی، توسعه کشت گلخانه‌ای، توسعه باغات پسته، توسعه کشت گیاهان دارویی و زعفران، ایجاد توتستان و پرورش کرم ابریشم، پرورش دام و طیور و ماهی‌های زینتی و سرد آبی از جمله طرح‌هایی است که در حال اجرا بوده و بایستی گسترش یابد.
با برشمردن اهداف کارگروه از جمله ارتقای کارایی آب از طریق استقرار نظام بهره برداری آب کشاورزی ، بهبود و اصلاح روش‌های آبیاری، توسعه روش‌های نوین آبیاری، توسعه شبکه‌های فرعی آبیاری و تجهیز و نوسازی اراضی، خواستار ارائه گزارش کامل از اقدامات انجام شده و راهکارهای منطبق با استرات‍ژی‌های پیش بینی شده در جلسه آینده شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار