لغوسند 2030 یونسکو اب سردی بر آتش توطئه دشمن

امام جمعه چرمهین با تقدیر از شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت لغو سند ۲۰۳۰ گفت: اعضاء شورای عالی انقلاب فرهنگی که چشمان تیز بین نظام و انقلاب در عرصه فرهنگ هستند نباید در مسائل فرهنگی منفعل باشند بلکه تلاش خود را جهت احقاق مکتب علوی بنمایند.

لغوسند 2030 یونسکو اب سردی بر آتش توطئه دشمن

حجت الاسلام جعفر غلامی در خطبه های عبادی سیاسی نماز چرمهین با اشاره به شهادت مولی الموحدین حضرت امیرالمومنین علی (ع) با ذکر بخشی از فضائل آن فرید بی نظیر، اظهار کرد: علی علیه السلام عابدترین مردم و عباد بود و عبادت هیچ کس به عبادت آن حضرت نمی رسید، صائِم النهار و قائِم اللیل بود و روزها روزه داشتی و شب ها عبادت پروردگار به روز آوردی و شبانه روز هزار رکعت نماز کردی، پیشانی آن حضرت از بسیاری سجود همچو زانوی شتر پینه کرده بود و از جمله عبادت های آن حضرت یکی آن است که با دستان مبارک ایشان هزار بنده خرید و آزاد کرد .

وی با اشاره اینکه امام علی (ع) الگو ی نظری و عملی در تمامی بخشهای فردی و اجتماعی ما محسوب می شود، افزود: در طول تاریخ همواره افرادی زندگی کرده اند که نوع تفکر، رفتار و سبک زندگی آنان به عنوان الگو برای افراد مورد توجه قرار گرفته و به عنوان شاخص، نسل به نسل در ادوار مختلف زنده نگه داشته شده است و در این میان امام علی(ع) از برجسته‌ترین نمونه‌ها و اسطوره‌ها در این زمینه محسوب می‌شود .

امام جمعه چرمهین تصریح کرد: نوع جهان‌بینی، تفکر و اصول حاکم بر زندگی وی، حضرت علی(ع) را به اسطوره‌ای تبدیل کرده که با گذشت قرن‌ها همچنان قابلیت الگو شدن برای همه نسل‌ها را داراست چراکه مبانی فکری حضرت علی(ع) اندیشه و عمل ایشان را در همه جهات زندگی شکل داده و نظام معرفتی این امام همام که متشکل از نگاهی ویژه به هستی، غایت، معرفت و ارزش انسان می‌باشد، باعث شکل‌گیری سبک خاصی از زندگی در همه جهات گردیده است.

وی ادامه داد: هستی‌شناسی طبق نظر امام علی(ع) مقدمه هر شناخت، تهذیب نفس و قرب الهی است و راه‌های شناخت جهان آفرینش تفکر خردمندانه، شناخت خداوند و تفکر درباره خدا، خودسازی معنوی، اتصال به وحی الهی از طریق پیامبران، خصوصا پیامبر اسلام و ائمه(ع) و مشاهده بر و بحر و رازهای نهفته در طبیعت است و طبق نظر اکثر مفسران، حضرت علی(ع) در بحث آفرینش جهان، به ‌گونه‌ای روشن مفسر حقیقی قرآن مجید است .

غلامی اضافه کرد: از سوی دیگر امام علی(ع) در قول و فعل در دوران حکومت خود و بلکه در طول زندگانی خویش اخلاق و سیاست را به هم آمیخته و مکارم و محاسن اخلاقی را در تمام زوایای زندگی سیاسی خویش به عنوان یک الگوی دینی و مطلوب اسلامی به نمایش گذاشتند لذا باید گفت ما شیعیان نعمت بسیار بزرگی بنام امام علی داریم که از جنبه های فردی در اوج قله های کمال و از نظر اجتماعی نیز یک تلاشگر و مجاهد واقعی در جهت اصلاح جامعه و احقاق حق و عدالت اجتماعی بودند.

وی با اشاره به لزوم الگو گیری از رفتار این امام همام عنوان کرد : همه مردم بخصوص مسئولان ما با وجود این تابلو روشن و هدایتگر، عذری از آنها در کوتاهی نمودن، مسیر عدالت و رعایت بیت المال مسلمین پذیرفته نیست.

امام جمعه چرمهین بیان کرد: در نظام اخلاقی حضرت علی (ع) غایت نهایی «آخرت» است از این رو هدف تمام اندیشه ها و افعال ایشان کسب سعادت اخروی و نزدیکی به خداومند متعال بوده او در این زمینه ذرّه ای کوتاه نمی آمدند و غایت اخروی افعال خود را هیچ گاه از نظر دور نمی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) دنیا را تنها گذرگاه می‌دانستند؛ گذرگاهی که بیش از موقعیتش بدان پرداختن، موجب خسران است و در این خصوص فرمودند دنیا! از من دور شو که مهارت بر دوشت نهاده است گسسته و من از چنگالت به در جسته ام و از ریسمان هایت رسته و از لغزشگاه هایت دوری گزیده ام. کجایند مهترانی که به بازیچه های خود فریب شان دادی؟ کجایند مردمی که با زیورهایت دام فریب بر سر راهشان نهادی؟ آنها در گورها گرفتارند و در لابه لای لحدها ناپایدار .

غلامی در ادامه با اشاره به به سند ۲۰۳۰ اذعان کرد: سند ۲۰۳۰ در شهریور ماه ۹۵ در هیئت دولت مطرح و به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد این در حالی بود که مجلس شورای اسلامی و شورای انقلاب فرهنگی از آن اطلاعی نداشتند .

وی ادامه داد: با رونمایی این سند در حدود سه ماه بعد در آذر ماه، توسط برخی از وزرا و مسئولین رونمایی شد که تازه شورای انقلاب فرهنگی و مجلس متوجه چنین موضوعی شدند که با توجه به تشکیل دو جلسه شورای انقلابی فرهنگی و اعتراض تعدادی از افراد، اما به این سند پرداخته نشد و مورد بررسی قرار نگرفت .

امام جمعه شهر چرمهین تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دوم اردیبهشت ماه در نامه‌ای خصوصی به دولت خواستار توقف این سند شد اما دولت این کار را انجام نداد و در نهایت رهبری معظم انقلاب در ۱۷ اردیبهشت ماه در جلسه با معلمان به این موضوع شدیدا اعتراض فرمودند حال آنکه معظم له حساب شده و با اطلاعات دقیق در مورد این سند تصمیم گرفتند اما برخی گفتند گزارش‌های دروغ به ایشان رسانده‌اند .

وی در پایان با تقدیر از شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت لغو سند ۲۰۳۰ گفت: اعضاء شورای عالی انقلاب فرهنگی که چشمان تیز بین نظام و انقلاب در عرصه فرهنگ هستند نباید در مسائل فرهنگی منفعل باشند بلکه تلاش خود را جهت احقاق مکتب علوی بنمایند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار