رئیس اتحادیه گز و شیرینی استان اصفهان: رکود بازار مانع از افزایش قیمت زولبیا و بامیه شده است

رئیس اتحادیه گز و شیرینی استان اصفهان گفت: کاهش تقاضای مصرفی مردم نیز موجب شده تا احتمال افزایش قیمت شیرینی و مشتقات آن در هفته‌های آتی کمرنگ باشد.

رئیس اتحادیه گز و شیرینی استان اصفهان: رکود بازار مانع از افزایش قیمت زولبیا و بامیه شده است

حسن شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با وضعیت بازار زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: قدرت خرید مردم در طی سال‌ها به‌ قدری پایین آمده که کمتر به سراغ خرید شیرینی و فرآورده‌های آن می‌آیند و همین عدم توان خرید موجب شد تا در سال جاری نیز افزایش قیمتی در زولبیا و بامیه اعمال نشود.

وی در مورد نحوه قیمت‌گذاری زولبیا و بامیه در سال جاری تصریح کرد: در سال جاری و از ماه‌ها قبل با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، صنف گز و شیرینی و اتاق اصناف، تصمیم بر عرضه زولبیا و بامیه به قیمت 11 هزار تومان سال گذشته و به‌ صورت ناخالص (همراه با جعبه) گرفتند و این توافق با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز صورت گرفت.

رئیس اتحادیه گز و شیرینی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با این‌ حال، سازمان صنعت، معدن و تجارت، در ابلاغیه خود، قیمت 11 هزار تومانی را برای وزن خالص زولبیا و بامیه (بدون جعبه) اعمال کرد که مورد اعتراض فروشندگان نیز قرار گرفت اما به‌ منظور رعایت حقوق جامعه و عدم ایجاد هزینه برای آن‌ها، به اصناف عزیز اعلام کردیم روند فروش را بر اساس ابلاغیه سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه دهند.

شریفی متذکر شد: هر چیزی که تا کنون کمیسیون نظارت ابلاغ کرده لازم‌الاجرا بوده و صنف گز و شیرینی نیز از ابلاغیه فعلی تبعیت می‌کند؛ اما اعتراضی که وجود داشت در رابطه با تصمیم‌های آتی بود و با توجه به مذاکراتی که صورت گرفته، در تصمیمات آتی، تعامل بیشتر و مفیدتری میان اصناف و کمیسیون نظارت روی خواهد داد.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با افزایش احتمالی قیمت گز و شیرینی اظهار کرد: در اکثر شاخص‌های قیمت تمام‌شده شیرینی به‌ جز دستمزد، افزایش قیمتی رخ نداده و از طرف دیگر، کاهش تقاضای مصرفی مردم نیز موجب شده تا احتمال افزایش قیمت شیرینی و مشتقات آن در هفته‌های آتی کمرنگ باشد.

رئیس اتحادیه گز و شیرینی استان اصفهان در رابطه با صادرات گز و شیرینی اصفهان به خارج کشور بیان داشت: برخی از محصولات این صنف نظیر گز، بازار صادراتی خوبی در اروپا و منطقه داشته و در رابطه با بازار عمان نیز که به‌ تازگی از سوی اتاق اصناف پیشنهاد شده، جلساتی برگزار و امیدوار به افزایش صادرات گز و شیرینی اصفهان به این کشور هستیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار