ابر پروژه میدان استقلال، معضلات زیست محیطی و ترافیکی شمال غرب اصفهان را مرتفع می کند

با تکمیل ابر پروژه میدان استقلال، آلودگی های زیست محیطی و ترافیکی شمال غرب اصفهان و مناطق ۲ و ۱۲ شهرداری کاهش می یابد.

ابر پروژه میدان استقلال، معضلات زیست محیطی و ترافیکی شمال غرب اصفهان را مرتفع می کند


به گزارش ایمنا، از نظر موقعیت جغرافیایی و اجتماعی میدان استقلال در دهه ۵۰ به صورت کاملاً ساده ساخته شده بود که دسترسی های نا ایمن متعددی را شامل می شد پس از گذشت ۴ دهه این میدان به عنوان مهمترین درگاه ورودی شهر به علت همجواری با دانشگاه صنعتی اصفهان و تردد روزانه بیش از ۱۰ هزار دانشجو و از طرفی نزدیکی با پالایشگاه شهید منتظری اصفهان و عبور و مرور وسائل نقیله سنگین که منجر به تصادفات متعدد می شد، ساماندهی شد. از حدود ۲ سال گذشته ابرپروژه استقلال در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و هم اکنون به تکمیل این ابرپروژه نزدیک می شویم.

با اجرای ابر پروژه میدان استقلال علاوه بر رفع تمامی این مشکلات، آلودگی های زیست محیطی نیز در مناطق ۲ و ۱۲ شهرداری اصفهان کاهش می یابد.

تقاطع غیرهمسطح استقلال پروژه عظیمی است که حداقل ۱۱ طرح را در دل خود جای داده است که فاز اول آن شامل پل های همسطح و رو گذر مسیر اصفهان - شاهین شهر است که در خردادماه سال گذشته به پایان رسید و هم اکنون عملیات اجرایی فاز دوم تقاطع غیر همسطح استقلال نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهرداری اصفهان، میدان استقلال را یکی از زیباترین میدان های ورودی شهر اصفهان توصیف کرده و می گوید: این پروژه در سال ۹۴ در دو بخش شامل پل های رفت و برگشت مسیر اصفهان - شاهین شهر، میدان همسطح و دسترسی به محله های امین آباد و محمود آباد طراحی شد.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت پروژه های عمرانی شهر اصفهان، ادامه می دهد: پروژه های عمرانی شهرداری اصفهان علیرغم کاستی هایی که در بخش درآمد وجود دارد، با تمهیدات پیش بینی شده در حال اجرا هستند و پیشرفت های قابل توجهی داشته اند.

در همین رابطه مدیر پروژه تقاطع غیرهمسطح استقلال می گوید: پروژه تقاطع غیر همسطح استقلال در ۲ فاز پیش بینی شده که هر یک از فازها نیز دارای تعدادی زیرپروژه است.

بابک حقیقی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی فاز اول این پروژه تکمیل شده است، ادامه می دهد: عملیات اجرایی فاز دوم تقاطع غیرهمسطح استقلال در دست اجراست و اکنون نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

وی در ادامه از اجرای پل ششم میدان استقلال به صورت پیش تنیده خبرداده و عنوان می کند: پل ششم فاز دوم این پروژه نیز بلوار آزادگان را به بلوار دانشگاه متصل می کند.

وی تاکید می کند: با احداث این پل سرعت و ایمنی عبور و مرور در محور خمینی شهر به تهران افزایش می یابد.

مدیرتقاطع غیرهمسطح استقلال در ادامه می گوید: عملیات اجرایی پل قطار شهری که یکی از ۸ پل مجموعه پل‌های تقاطع غیر هم‌سطح استقلال محسوب می شود نیز تکمیل شد.

وی خاطر نشان می کند: نیروهای این پروژه در ۳ شیفت کاری در حال تلاش هستند تا بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این ابرپروژه همزمان با عید سعید فطر تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفته شود.

از دیدگاه مدیریت شهری، ایمن سازی مسیرهای عبور و مرور به خصوص در مبادی شهر ضمن فضاسازی متناسب با آن در اولویت امور قرار دارد. همین امر باعث تا این پروژه بتواند جایزه خشت طلایی را در سال گذشته از آن خود کند.

کشورهای مختلف برای دریافت جایزه خشت طلایی کاندید شده بودند، این جایزه به پروژه ای تعلق می گرفت که در عین عظمت و وسعت خود با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسد و بیشترین تأثیرات زیست محیطی، ترافیکی، فرهنگی و اجتماعی بر ساختار منطقه ای اجرای آن داشته باشد. با توجه به اینکه ابرپروژه استقلال در رعایت تمامی این شاخصه ها موفقیت بسیاری کسب کرده است، توانست به این جایزه جهانی دست یابد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار