نصب 60 گلدان محیطی با استفاده ازطایرهای رنگی

حدود 60 گلدان محیطی لاستیکی با هدف فرهنگسازی در مکان های تجمع زباله های خارج از وقت نصب شد.

حدود 60 گلدان محیطی لاستیکی با هدف فرهنگسازی در مکان های تجمع زباله های خارج از وقت نصب شد.
یکی از معضلات شهری خروج خارج از وقت زباله است که مشکلات زیادی را از جمله تهدید ایمنی سلامت شهروندان و نازیبایی گذرگاه ها و معابر شهری به همراه دارد.
یکی از وظایف شهرداری ها که نیاز به همکاری و مشارکت شهروندان دارد، جمع آوری زباله هاست. جمع آوری زباله در مناطق مختلف هر شب از ساعت 9 شب به صورت زوج و فرد انجام می گیرد. زباله های مناطق 1 و3 در روزهای فرد و زباله های مناطق 2و 4 روزهای زوج جمع آوری می شود.
نوراله کیانی در این رابطه میگوید می گوید: خروج خارج از وقت زباله مشکلات مختلفی را ایجاد می کند در همین راستا برای حل این مشکل ابتدا همه پاتوق های زباله را شناسایی کردیم سپس در جهت فرهنگ سازی عمومی شکلک هایی را با شعار « زودتر از نُه، نَه» در این مکان ها نصب نمودیم.
کیانی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در زمینه استفاده از وسایل دور ریختنی و قابل بازیافت، افزود: لاستیک هایی که غیر قابل استفاده بود توسط نیروهای خدمات شهری از سطح شهر جمع آوری شد و بعد از رنگ آمیزی به صورت گلدان های محیطی در محل این پاتوق ها که اکثرا لب خیابان ها و کوچه های اصلی شهر بود، نصب شد.
وی در ادامه گفت: بعد از کاشت گل در این گلدان ها همشهریان استقبال خوبی از این طرح داشتند و حتی بعضی از همشهریان برای انجام این طرح جلوی مغازه ها و منازلشان پیش قدم شدند. این استقبال و مشارکت باعث شد که مسوولیت آبیاری و نگهداری این گلدان ها را به مغازه داران و اهالی محله ها واگذار کنیم.
وی در پایان از همه هنرمندان و صاحب نظران و شهروندان درخواست کرد تا نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه خدمات شهری با این معاونت به اشتراک بگذارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار