سامانه 1540 برا اعلام حریق جنگل‌ها و مراتع

معاون یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مردم به محض رویت آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع، با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند و گزارش آتش‌سوزی را اعلام کنند.

سامانه 1540 برا اعلام حریق  جنگل‌ها و مراتع

معاون یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مردم به محض رویت آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع، با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند و گزارش آتش‌سوزی را اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، منوچهر فلاحی اظهار کرد: تشکیل تیم‌های واکنش سریع برای اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع از جمله اقدامات پیشگیرانه این یگان برای مقابله با وقوع آتش سوزی در کشور است.

وی این اقدام را بیشتر توضیح داد و بیان کرد:مهمترین وجه آتش سوزی پیشگیری است چون هنگام وقوع حریق حتی اگراطفاء صورت گیرد خسارات خود را به جای می‌گذارد. به همین دلیل امسال تشکیل تیم‌های واکنش سریع به منظوراعزام به‌موقع نیروها برای اطفای حریق را به عنوان یکی ازمهمترین اقدامات دراستان‌ها در دستور کار قرار دادیم.

معاون یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست افزود: این تیم‌های واکنش سریع مسئول ستاد، مسئول پشتیبانی وفرماندهی دارند و ازاعضای مشخص تشکیل شده‌اند که با استقراردر نقاط مختلف به محض اطلاع ازوقوع آتش‌سوزی به محل اعزام می‌شوند. کارها برای اعضای این تیم‌ها طبقه‌بندی شده است واعزام نیرو و هماهنگی‌ها با نیروی انتظامی، سازمان‌های مردم‌نهاد و جوامع محلی ازطریق این تیم‌های واکنش سریع به سرعت صورت می‌گیرد. هدف آن است که ازطریق این تیم‌ها ازگسترش آتش سوزی درمناطق جلوگیری وآتش درهمان لحظات اولیه وقوع اطفاء شود.

استقرار اکیپ‌های سیار اطفای حریق

وی با اشاره به اینکه درقالب دستورالعمل‌ها مجموعه‌ای از وظایف برای استان‌ها درمقابله با حریق تعیین شده است تا بتوانیم پیشگیری را با جدیت اجرایی کنیم، اظهارکرد: کانون‌های وقوع حریق درهریک ازاستان‌ها، شناسایی شده واکیپ‌های سیاردر نقاطی که احتمال وقوع آتش‌سوزی بالاست، مستقرمی‌شوند. این اکیپ‌ها باید ادوات سبک مثل کپسول آتش‌خاموش‌کن وآتش‌کوب داشته باشند تا درمرحله ابتدایی وقوع حریق، آن را اطفاء کنند.

گزارشهای حریق رابه ۱۵۴۰ خبردهید

فلاحی با بیان اینکه پخش اطلاعیه‌های هشداردهنده درسطح رسانه‌های استانی موضوعی است که ازادارات کل محیط زیست استان‌ها درخواست شده است، گفت: ارتباط گیری باسازمان‌های مردم‌نهاد وجوامع محلی استان‌ها به منظور استفاده ازنیرو و توان آنها درآتش‌سوزی‌ها ازموارد مورد تاکید ما است. افزون براین درباره سامانه ۱۵۴۰ اطلاع‌رسانی شود تا مردم به محض رویت آتش‌سوزی، با این سامانه تماس بگیرند وگزارش آتش‌سوزی را اعلام کنند.

برگزاری مانور آتش سوزی بعد ماه رمضان

معاون یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در پایان از برگزاری مانور آتش سوزی بعد از ماه رمضان خبر داد و اظهارکرد: یکی ازاقدامات مهم برای پیشگیری ازوقوع حریق درمنابع طبیعی کشوربرگزاری مانوراست تا نیروهای ما آمادگی کافی در این زمینه را کسب کنند. درسال گذشته درچهاراستان ایلام، گلستان، لرستان و فارس مانور برگزارکردیم. امسال نیزطبق برنامه‌ریزی، بعد ازماه رمضان درچهارمحال وبختیاری، آذربایجان شرقی، گلستان، فارس واستان‌های همجوارآنها مانوربرگزارمی‌کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار